Величание Мученику

  • Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу
  • Пресвятой Богородице
  • Святым Ангелам и прочим безплотным Силам
  • Пророку единому
  • Апостолу единому
  • Апостолам
  • Святителю единому
  • Святителям
  • Преподобному единому
  • Преподобному Печерскому
  • Затворнику Печерскому
  • Преподобным
  • Преподобным Печерским
  • Мученику единому
  • Мученикам
  • Священномученику единому
  • Священномученикам
  • Преподобномученику единому
  • Преподобномученикам
  • Мученице единой
  • Мученицам
  • Преподобной жене
  • Преподобным женам
  • Преподобномученице единой
  • Священноисповеднику и преподобноисповеднику
  • Безсребреникам
  • Христа ради юродивому

Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу,

глас 2

Пречи́стому Твоему́ о́бразу покланя́емся, Благи́й,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же:/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:/ ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш,// прише́дый спасти́ мир.

Перевод: Пречистому образу Твоему поклоняемся, Благой, прося прощения согрешений наших, Христе Боже. Ибо добровольно благоволил Ты взойти плотию на Крест, чтобы избавить созданных Тобою от рабства врагу. Потому мы благодарно взываем Тебе: «Радостью Ты наполнил все, Спаситель наш, пришедший спасти мир!»

Ин тропарь, глас 8

С Вы́шних призира́я, убо́гия прие́мля,/ посети́ ны, озло́бленныя грехи́, Влады́ко Всеми́лостиве,// моли́твами Богоро́дицы да́руй душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: С небес милостиво взирая, нищих принимая, посети нас, изнемогших от грехов, Владыка всемилостивый: по молитвам Богородицы даруй душам нашим великую милость.

* * *

Пресвятой Богородице,

Аудио:

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны́ милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи́, Тя́ бо и еди́ну наде́жду и́мамы.

Перевод: К Богородице ныне усердно прибегнем мы, грешные и смиренные, и к Ней припадем, в покаянии взывая из глубины души: «Владычица, помоги, над нами сжалившись, поспеши, мы погибаем от множества согрешений! Не отпусти Твоих рабов ни с чем: ибо в Тебе имеем мы единственную надежду!»

Кондак, глас 6

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Перевод: Защита христиан надежная, Ходатайство ко Творцу неизменное! Молитвенных голосов грешников не презри, но скоро приди, как Благая, на помощь нам, с верою взывающим Тебе: «Поспеши с заступлением и ускорь моление, Богородица, всегда защищая чтущих Тебя!»

Ин кондак, глас 6

Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Влады́чице. Ты нам помози́, на Тебе́ наде́емся, и Тобо́ю хва́лимся. /Твои́ бо есмы́ раб́и, да не постыди́мся.

Перевод: Не имеем иной помощи, не имеем иной надежды, кроме Тебя, Владычица. Ты нам помоги: на Тебя надеемся и Тобою хвалимся, ибо мы – Твои рабы; да не постыдимся!

Величание:

Досто́йно есть велича́ти Тя, Богоро́дице,/ Честне́йшую Херуви́м/ и Сла́внейшую// без сравне́ния Серафи́м.

Величание (пред иконой Божией Матери):

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже то́чиши исцеле́ния// всем с ве́рою притека́ющим.

* * *

Святым Ангелам и прочим безплотным Силам,

Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще ны пpипа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите ны,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.

Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»

Кондак, глас 2

Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.

Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.

Велича́ем вас,/ Арха́нгели и А́нгели/ и вся во́инства,/ Херуви́ми и Серафи́ми,// сла́вящия Го́спода.

* * *

Пророку единому,

Тропарь, глас 2

Проро́ка Твоего́ (имярек) па́мять, Го́споди, пра́зднующе,/ тем Тя мо́лим:// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Пророка Твоего (имя) память, Господи, празднуя, потому Тебя молим: спаси души наши.

Кондак, глас 4

Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце,/ проро́чества бысть светле́йшего прия́телище:/ зри́ши бо я́ко настоя́щая, дале́че су́щая./ Сего́ ра́ди тя почита́ем,// проро́че блаже́нне, сла́вне.

Перевод: Просветившееся Духом чистое твое сердце стало вместилищем светлейшего пророчества, ибо ты видишь события будущего, как настоящее, потому почитаем тебя, пророк, блаженный, прославляемый.

Велича́ем тя,/ проро́че Бо́жий (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Апостолу единому,

глас 3

Апо́столе святы́й (имярек),/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостол святой (имя), умоли милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.

Я́ко звезду́ пресве́тлую це́рковь всегда́ стяжа́ тя, апо́столе (имярек), чуде́с твои́х многоподава́нием просвеща́ема. Те́мже зове́м Христу́: спаси́ чту́щих ве́рою па́мять Твоего́ апо́стола, Многоми́лостиве.

Велича́ем тя,/ апо́столе Христо́в (имярек),/ и чтим боле́зни и труды́ твоя́, и́миже труди́лся еси́// во благове́сти Христо́ве.

* * *

Апостолам,

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы святые, молите Милостивого Бога, да прегрешений прощение подаст душам нашим.

Велича́ем вас,/ святи́и апо́столи (имярек),/ весь мир уче́ньми свои́ми просвети́вшия,/ и вся концы́// ко Христу́ приве́дшия.

* * *

Святителю единому,

глас 4

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́,/ я́же веще́й и́стина:/ сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче (имярек),/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная Истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче (имя), моли Христа Бога о спасении душ наших.

Велича́ем тя,/ святи́телю о́тче (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Святителям,

Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.

Велича́ем вас,/ святи́телие вели́цыи,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Преподобному единому,

глас 8

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне (имярек), дух твой.

Перевод: В тебе, отче, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо взяв свой крест ты последовал за Христом, и делом учил пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобный (имя), дух твой.

* * *

Преподобному Печерскому,

Посто́м ду́шу твою́ просвети́л еси́,/ моли́твами непреста́нными се́рдце твое́ сосу́д Ду́ха Свята́го соде́лал еси́,/ преподо́бне о́тче наш (имярек),/ те́мже вся вра́жия ополче́ния кре́пко посрами́л еси́/ и, я́ко победоно́сец и́стинный, воздая́ния получи́л еси́ от Христа́ Бо́га.// Тому́ помоли́ся о душа́х на́ших.

Перевод: Постом душу свою просветил ты, молитвами непрестанными сердце твое сосудом Духа Святого сделал ты, преподобный отче наш (имя), потому все вражеские войска ты мужественно победил и, как истинный победоносец, получил вознаграждение от Христа Бога. Ему помолись о душах наших.

* * *

Затворнику Печерскому,

Ве́лия ве́ры исправле́ния,/ в пеще́рнем затво́ре, я́ко на воде́ упокое́ния,/ преподо́бне о́тче (имярек), ра́довался еси́,/ огне́м бо любве́ Боже́ственныя распаля́емь,/ бде́нием и моли́твою безстра́стия дости́гл еси́/ и яви́лся еси́ равноа́нгельный на земли́.// Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша.

Величание (преподобному):

Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов// и собесе́дниче А́нгелов.

* * *

Преподобным Печерским,

Преблаже́ннии и Богоно́снии отцы́ на́ши (имярек),/ я́ко стяжа́вшии дерзнове́ние ко Го́споду/ равноа́нгельным свои́м житие́м,/ его́же ра́ди обогати́ Христо́с нетле́нием и чудесы́ мо́щи ва́ша,/ мо́лим вас приле́жно:/ испроси́те душа́м на́шим очище́ние// и ве́лию и бога́тую ми́лость.

Перевод: Преблаженные и Богоносные отцы наши, (имена), как заслуживших дерзновение обращаться ко Господу своим житием, подобным ангельскому, ради него же обогатил Христос нетлением и чудесами мощи ваши, молим вас усердно: «Испросите очищение для наших душ и великую и богатую милость».

Величание (преподобным):

Ублажа́ем вас,/ преподо́бные отцы́,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы мона́хов// и собесе́дницы А́нгелов.

* * *

Мученику единому,

Му́ченик Твой, Го́споди, (имярек),/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученик Твой, Господи, (имя) в подвиге своём принял нетленный венец от Тебя, Бога нашего, потому что он, имея силу Твою, победил мучителей, сокрушил и демонов бессильные дерзости. По молитвам его спаси души наши.

Велича́ем тя,/ страстоте́рпче святы́й (имярек),/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́// претерпе́л еси́.

* * *

Мученикам,

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во стра́даниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, спаси души наши.

Велича́ем вас,/ страстоте́рпцы святи́и,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́.

* * *

Священномученику единому,

И нpа́вом пpича́стник,/ и пpесто́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обpе́л еси́, Богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д,/ сего́ pа́ди сло́во и́стины испpавля́я,/ и ве́pы pа́ди постpада́л еси́ да́же до кpо́ве,/ священному́чениче (имярек),/ моли́ Хpиста́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: И нравам Апостольским сопричастником, и престола их наследником став, делами ты, Богодухновенный, восхождения к созерцанию достиг; потому слово истины право возвещая, ты за веру пострадал до крови, священномученик (имя), ходатайствуй пред Христом Богом о спасении душ наших.

Велича́ем тя,/ священному́чениче (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Священномученикам,

Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.

Велича́ем вас,/ священному́ченицы Христо́вы, и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Преподобномученикам,

Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не оста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.

Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии му́ченицы,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы мона́хов,// и собесе́дницы А́нгелов.

* * *

Мученице единой,

А́гница Твоя́, Иису́се, (имярек),/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́,/ и Тебе́ и́щущи страда́льчествую,/ и сраспина́юся и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стражду́ Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́, и умира́ю за Тя,/ да и живу́ с Тобо́ю,/ но я́ко же́ртву непоро́чную приими́ мя с любо́вию поже́ршуюся Тебе́./ Тоя́ моли́твами,// я́ко ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Агница Твоя, Иисусе, (имя), взывает громогласно: «Тебя, Жених мой, люблю, и, Тебя ища, страдаю, и распинаюсь и погребаюсь с Тобою в Твоем крещении, и терплю муки за Тебя, да царствую в Тебе, и умираю за Тебя, чтобы и жить с Тобою; но, прими меня как жертву непорочную, с любовью принесенную Тебе!» По ходатайствам ее, как Милостивый, спаси души наши.

Велича́ем тя,/ страстоте́рпица Христо́ва (имярек),/ и чтим честно́е страда́ние твое́,/ я́же за Христа́// претерпе́ла еси́.

* * *

Мученицам,

глас 1

А́гницы слове́сныя/ А́гнцу и Па́стырю приведо́стеся муче́нием ко Христу́,/ тече́ние сконча́вше, и ве́ру соблю́дше./ Те́мже днесь ра́достною душе́ю соверша́ем, досточу́дныя,/ святу́ю ва́шу па́мять,// Христа́ велича́юще.

Перевод: Агницы разумные к Агнцу и Пастырю Христу вы приведены были мучением, путь свой завершив и веру сохранив. Потому в сей день с радостною душою мы совершаем, о удивления достойные, святую вашу память, Христа величая.

Велича́ем вас,/ страстоте́рпицы святы́я,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́.

* * *

Преподобной жене,

В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу:/ прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́,/ и де́ющи учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная (имярек), дух твой.

Перевод: В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо, взяв свой крест, ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная (имя), дух твой.

Ублажа́ем тя,/ преподо́бная ма́ти (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Преподобным женам,

И́стинному жела́нию уневе́стившеся Христосла́внии,/ и вре́меннаго обру́чника отве́ргшеся совокупле́ния,/ и доброде́тельными по́двиги возра́стше,/ на высоту́ востеко́сте нетле́ния,/ красноду́шнии и многобога́тнии,/ столпи́ иноку́ющим жена́м и пра́вило./ Те́мже о нас моли́те непреста́нно,// и́же любо́вию ва́шу па́мять пра́зднующих.

Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии ма́тери,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас// Христа́ Бо́га на́шего.

* * *

Священноисповеднику и преподобноисповеднику,

Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче,/ архиере́ев богодухнове́нное удобре́ние,/ (имярек) прему́дре,/ уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́, цевни́це,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Православия наставник, благочестия учитель и чистоты, светильник вселенной, архиереев Богодухновенное украшение, (имя) премудрый, учениями твоими ты всех просветил, лира духовная; моли Христа Бога о спасении душ наших.

Величание священноисповеднику:

Велича́ем тя,/ святи́телю о́тче (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

Величание преподобноисповеднику:

Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов// и собесе́дниче А́нгелов.

* * *

Безсребреникам,

Святи́и безсре́бреницы и чудотво́рцы,/ посети́те не́мощи на́ша:// ту́не прия́сте, ту́не дади́те нам.

Перевод: Святые бессребреники, и чудотворцы, посетите немощи наши; даром вы получили благодать, даром подайте и нам.

Велича́ем вас,/ чудотво́рцы сла́внии (имярек),/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́.

* * *

Христа ради юродивому,

Глас апо́стола Твоего́ Па́вла услы́шав глаго́лющ:/ мы юро́ди Христа́ ра́ди,/ раб Твой, Христе́ Бо́же, (имярек)/ юро́д бысть на земли́ Тебе́ ра́ди:/ те́мже па́мять его́ почита́юще, Тебе́ мо́лим Го́споди, спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Слова апостола Твоего Павла услышав, гласящие: «Мы безумны Христа ради» (1Кор.4:10), раб Твой (имя) юродивым стал на земле ради Тебя, Христос Бог. Потому сейчас, почитая его память, Тебе молимся, Господи, спаси души наши.

Ублажа́ем тя,/ святы́й пра́ведный (имярек),/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́ Бо́га на́шего.

5 / 5 ( 5 голосов )

  • акафист
  • молитва
  • тропарь
  • кондак
  • величание

Кондак 1

Избраннии царственнии страстотерпцы седмочисленнии, Христу Богу, яко агнцы непорочнии, в жертву принесшиися, земли Российския хранителие и молитвенницы, яко стяжавшии от Царя царствующих и Господа господствующих благодать молитися за ны, от всяких нас бед и напастей свободите, да благодарственно восхваляем вас:

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Икос 1

Ангели Божии, хранителие душ и телес ваших, наставляху и укрепляху вас, святии, не токмо во страданиих, но присно утверждаху во истиннем пути, да будет житие ваше праведным к увенчанию мученическому; темже прославляем вас сице:

Радуйтеся, страх Божий в сердце, яко основание, положившии; радуйтеся, премудрость Божию издетска возлюбившии.

Радуйтеся, не яко наемницы, но сыны Божии, Господу угодившии; радуйтеся, яко и звания друзей Божиих удостоившиися.

Радуйтеся, христианскаго благочестия твердое правило; радуйтеся, православныя веры крепкое исповедание.

Радуйтеся, царствующаго рода Российскаго утверждение; радуйтеся, страждущаго народа нашего утешение.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 2

Видящи Пресвятая Дева скорбь, стенание и плач народа нашего, егда смутная времена насташа, умилосердися и яви милость Свою чрез икону, именуемую Феодоровская, во избрании законнаго от Бога Михаила царя, да будет икона та покров и защита ему и всему новоизбранному царскому роду и во утверждение державы Российския. Сего ради мы благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеша людие Российстии, яко Господь избранием на царство Российское новаго рода от благочестиваго корене утиши нестроения, смуты, мятежи в земли нашей и мир и благостояние Церкви Своей дарова. Мы же к вам, царственнии страстотерпцы, яко рождием от ветви сея благословенныя, со умилением вопием:

Радуйтеся, венец и похвало рода царскаго и священнаго; радуйтеся, корене благочестиваго преславныя отрасли.

Радуйтеся, Российскаго патриарха Филарета и великия старицы инокини Марфы святое наследие; радуйтеся, благочестия двоицы сея преславное исполнение.

Радуйтеся, священнаго праотца вашего любовь и ревность о православном Отечестве наследовавшии; радуйтеся, преподобныя праматере смирение и упование на помощь Божию восприемшии.

Радуйтеся, прадеднаго благословения Божия Матере удостоившиися; радуйтеся, благословение сие, яко залог, даже до смерти мученическия соблюдшии.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 3

Сила Божия и промышление Всевышняго явися в рождении твоем, царственный страстотерпче Николае, великому бо чудотворцу Мир Ликийскому уподобився, новый заступник Российския земли показался еси, многия же скорби и болезни, яко праведный Иов, в житии претерпев, ныне с лики мученическими наслаждаешися райскаго блаженства, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея сугубыя заступники и покровители, Иова праведнаго и Николая святителя, в рождении твоем, державный страстотерпче, добродетели тех в сердце стяжал еси. Мы же, благодаряще Бога и дивящеся Его всесильному промышлению о тебе, благоговейно воспеваем сице:

Радуйся, в молитвах святителя Мир Ликийских присно призываяй; радуйся, того помощию Российскую державу праведно окормляяй.

Радуйся, сердечным попечением о людех тому уподобивыйся; радуйся, милосердие во всех делех, якоже оный, явивый.

Радуйся, истину и верность во всем житии твоем, яко Иов, сохранивый; радуйся, кротость и незлобие того в сердце твоем стяжавый.

Радуйся, в тяжких бедах, якоже многострадальный праведник, устнама пред Богом ничимже согрешивый; радуйся, вся приключшаяся тебе благодарно со смирением терпевый.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 4

Бурю смущения, воздвизаемую от человек злочестивых в стране нашей, твой державный родитель рукою крепкою укроти и царство Российское цело и нерушимо тебе в наследие даде. Обаче завистию диаволею земля наша в вящшее искушение ввержена бысть и тя, угодниче Божий, отверже. Ты же, святче, провидя сие попущение Божие за грехи людския, усердно Богу воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша наставления державных родителей твоих и праведнаго Иоанна Кронштадтскаго, како подобает православному государю быти, положил еси в сердце, царственный страстотерпче Николае, православие, державу и народ Российский во единстве блюсти. Сего ради мы воспеваем тебе тако:

Радуйся, благочестивых родителей отрадо и утешение; радуйся, мудрых наставлений исполнение.

Радуйся, издетска вере и благочестию наученный, радуйся, в любви к Богу и Церкви укорененный.

Радуйся, в верности ко Отечеству и народу своему воспитанный; радуйся, душу свою за него положити готовый.

Радуйся, царский венец от Бога с благоговением восприемый; радуйся, дара Духа Святаго на царское служение в помазании миром удостоенный.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 5

Богосветлая звезда во мраце скорбей благоверней супружнице твоей явился еси, царственный страстотерпче Николае, указуя и возглавляя путь ея, якоже повеле Господь. Мы же, прославляюще ваш благословенный святый брачный союз во Христе, хвалу Богу воздаем, поюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видя царственный страстотерпец, яко зарю солнечную, яко Ангела светла, юницу Александру, избра ю себе в благоверную супружницу, православную царицу и матерь народа Российскаго. Мы же, ведуще усердное служение ея, воспеваем сице:

Радуйся, именитаго рода благочестивое прозябение; радуйся, от лютерския веры к православию образе спасительнаго прехождения.

Радуйся, всем сердцем молитву возлюбившая; радуйся, о службе Божией сердечно ревновавшая.

Радуйся, словом Божиим и писанием святых отец себе назидавшая; радуйся, посты церковныя благоговейно соблюдавшая.

Радуйся, русское благочестие достойне восприемшая; радуйся, истинныя жизни во Христе приобщившаяся.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 6

Проповедницы чистоты святаго брака во образ единства Христа и Церкве явилися есте, благовернии Николае и Александро. Вы бо, благодать сего великаго таинства достойно восприемше, даже до мученическия кончины Христу и друг другу верность сохранили есте, присно воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в стране Российстей, яко прекрасная светила, благоверная царственная чета Николай и Александра, истинная домашняя церковь, супрузи, связуемии союзом любве о Господе. Мы же, прославляюще образ их супружескаго целомудрия и добронравнаго жития в мире сем развращеннем и грешнем, со благоговением воспеваем сице:

Радуйтеся, всем сердцем Бога взыскавшии; радуйтеся, в путех Господних непорочно ходившии.

Радуйтеся, чето честная, свыше избранная; радуйтеся, двоице святая, славою и честию от Бога увенчанная.

Радуйтеся, целомудрие супружеское многочадием прославившии; радуйтеся, чада своя, яко новосаждения масличная, окрест трапезы Небесныя собравшии.

Радуйтеся, в супружестве сущих благочестно жити научающии; радуйтеся, мир Христов оным милостивно низпосылающии.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 7

Хотяще свой дом благочестно устроити, заповеди Господни и брак честен добре соблюли есте, благовернии супрузи Николае и Александро. Темже, многочадием свою домашнюю церковь украсивше и дщери своя, яко мудрыя евангельския девы, воспитавше, в невесты Христу уготовали есте. С нимиже ныне вкупе воспеваете Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую милость яви Господь народу русскому, добронравныя и целомудренныя дщери благочестивыя царственныя четы: Ольгу, Татиану, Марию и Анастасию. Тыя бо, женам мироносицам подражающия и елей милосердия в душах хранящия, болящим и страждущим усердно послужиша и мученическую смерть за Христа прияша. Сего ради прославляем их сице:

Радуйтеся, дщери царевы, обетований Божиих сподобльшияся; радуйтеся, заповедь Божию о почитании родителей соблюдшия.

Радуйтеся, царскаго достоинства не посрамившия; радуйтеся, стихиями мира сего не порабощенныя.

Радуйтеся, людем, сущим в бедах и скорбех, помогающия; радуйтеся, за врагов своих усердно молящияся.

Радуйтеся, агницы непорочныя, в жертву Богу себе принесшия; радуйтеся, невесты Христовы, в чертозех Жениха Небеснаго пребывающия.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 8

Странно и чудно бысть рождение твое, святый царевичу Алексие. Плод бо благославен молитв Саровскаго чудотворца и чаемый царственный наследник родителей быв, слава, надежда и упование явился еси всем концем земли нашея. Сего ради людие Российстии с радостию благодарственно воспеша Богу: Аллилуиа.

Икос 8

К вышним душею детскою, яко Ангел, устремляяся, святый царевичу Алексие, родители, сестры, сродники и ближняя искренне возлюбил еси и, яко агнец незлобивый, руками злочестивых убиен, новый отрок страстотерпец явился еси. Сего ради восхваляем тя сице:

Радуйся, отроча, от утробы матерния Богом предызбранное; радуйся, чадо, усердными родительскими молитвами к чудотворцу Саровскому России дарованное.

Радуйся, царевичу добролюбезный и кроткий, милосердие в сердце стяжавый; радуйся, страдальче, многия скорби и недуги измлада безропотно терпевый.

Радуйся, наследниче Российскаго престола, от беззаконных убиенный; радуйся, наследником Царствия Небеснаго от Бога явленный.

Радуйся, агнче непорочный, яко праведный Авель, умерщвленный; радуйся, страстотерпче, к лику святых отроков, яко Димитрий царевич, причтенный.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 9

Всяк благочестивый удивляется о тебе, царю Николае, како ты во времена, егда в земли нашей истина умалися и подавляшеся неправдою, пребыл еси сын верный Святыя Церкве, защитник и хранитель православныя веры, таже исповедник и мученик Христов. Сего ради Церковь Русская, ликующи, Богу вопиет: Аллилуиа.

Икос 9

Витии зловещаннии тщашася оболгати тя лжою и лестию и истребити память о тебе, царственный помазанниче Божий Николае, кровавым тя нарицающе, обаче погибе память тех с шумом. К тебе же, воистину кровь свою за Христа пролиявшему, Российский народ с покаянием вопиет:

Радуйся, прославления праведников и угодников Божиих добрый рачителю; радуйся, Кронштадтскаго пастыря и Саровскаго чудотворца усердный почитателю.

Радуйся, православных храмов боголюбивый созидателю; радуйся, иноческих обителей и монашества благочестивый покровителю.

Радуйся, Святыя Земли и Горы Афонския щедрый благотворителю; радуйся, духовных вертоградов мудрый попечителю.

Радуйся, возрождения соборнаго начала Церкве Русския устроителю; радуйся, восстановления всероссийскаго патриаршаго престола ревнителю.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 10

Спасти и сохранити хотя православное царство Российское цело и нерушимо, святый благоверный царю Николае, и видя ослепление народа твоего, отрекшагося от Царя Небеснаго, такожде и земнаго, в душевных муках оставил еси престол земный. Темже, уповая на милость Господа и себе в руце Божии предав, непоколебим в вере и благочестии пребыл еси, воспевая: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и ограждение был еси всем православным людем Российским, святый благоверный царю Николае, избавляя их от нашествия иноплеменников и братоубийственныя брани и мир же, елико возможно, тщался еси имети со всеми. Мы же, ведуще сие, благодарне тебе воспеваем:

Радуйся, пророчески призвавый народы мечи на орала перековати; радуйся, евангельски сподобивыйся блаженства миротворцев стяжати.

Радуйся, стран словенских надежный защитителю; радуйся, народов державы Российския сугубый попечителю.

Радуйся, державы Российския мудрый правителю; радуйся, во бранех искусный и доблий воителю.

Радуйся, дерзостных дел служителей беззакония тайнаго губителю; радуйся, восставших на Бога и на тя, яко помазанника Его, посрамителю.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 11

Пения всякаго достойна память ваша, святии царственнии страстотерпцы. Вы бо, образ исповедничества и ревности по Бозе верным людем показавше, заповедасте не мстити злодеющим, яко любы токмо победит зло, паче же прощати гонящим и молитву творити за них, благодарственно поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоносный светильник седмочисленный вемы вас, святии царственнии мученицы, царским бо путем шествующе, в жертву благоугодную Агнцу Божию уготовасте себе и невинно смерть приясте. Темже просвещение нам даруйте, озаряюще омраченная сердца наша, и верным путем шествовати научите, прославляющим вас сице:

Радуйтеся, агнцы непорочнии, Христу Пастырю последовавшии; радуйтеся, образ исповедничества верным людем показавшии.

Радуйтеся, от юности совесть чисту соблюдшии; радуйтеся, жизни конец достойно восприемшии.

Радуйтеся, седмочисленнии страстотерпцы, во единем дусе Богу представшии; радуйтеся, кровию мученическою Церковь Христову украсившии.

Радуйтеся, новомученицы, за Русь Святую от безбожных пострадавшии; радуйтеся, лик страстотерпцев Российских добле восполнившии.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 12

Благодать изрядну Бог дарова Церкви Российстей, прославив на Небеси святыя царственныя страстотерпцы. Сего ради и мы на земли прославляем вас, яко истинныя хранители и покровители страны нашея, и Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще промышление Божие, подвигшее сердца людей Российских прославити вас, царственнии страстотерпцы, на земли евангельски пожившия и за Христа от безбожных пострадавшия и чудесы по смерти прославившияся, дерзаем воспевати сице:

Радуйтеся, яко прославлению вашему многия люди возрадовашася; радуйтеся, яко чудесы вашими сердца верных укрепишася.

Радуйтеся, народ Российский к покаянию призывающии; радуйтеся, отеческия заветы исполняти нас наставляющии.

Радуйтеся, молитвами вашими от междоусобия нас избавляющии; радуйтеся, в мире и любви со всеми жити нам помогающии.

Радуйтеся, яко образы ваши мироточением прославляются; радуйтеся, яко в честь вашу храмы созидаются.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Кондак 13

О единодушная великоименитая седмерице, царственнии страстотерпцы, многия скорби, поругания, страдания душевная и смерть телесную за Христа приемшии и венцы небесными от Него увенчаннии! Приимите ныне от нас похвальное прославление и сердечное покаяние и милостивным вашим ходатайством умолите Царя славы мир Церкви нашей даровати, страну в православии, благочестии и единстве сохранити, нам же ожесточения сердечнаго и ослепления избавитися, да сыновне Богу вопием: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.)

Ангели Божии, хранителие душ и телес ваших, наставляху и укрепляху вас, святии, не токмо во страданиих, но присно утверждаху во истиннем пути, да будет житие ваше праведным к увенчанию мученическому; темже прославляем вас сице:

Радуйтеся, страх Божий в сердце, яко основание, положившии; радуйтеся, премудрость Божию издетска возлюбившии.

Радуйтеся, не яко наемницы, но сыны Божии, Господу угодившии; радуйтеся, яко и звания друзей Божиих удостоившиися.

Радуйтеся, христианскаго благочестия твердое правило; радуйтеся, православныя веры крепкое исповедание.

Радуйтеся, царствующаго рода Российскаго утверждение; радуйтеся, страждущаго народа нашего утешение.

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

Избраннии царственнии страстотерпцы седмочисленнии, Христу Богу, яко агнцы непорочнии, в жертву принесшиися, земли Российския хранителие и молитвенницы, яко стяжавшии от Царя царствующих и Господа господствующих благодать молитися за ны, от всяких нас бед и напастей свободите, да благодарственно восхваляем вас:

Радуйтеся, царственнии страстотерпцы, Руси Святыя похвало и украшение.

(После акафиста читается молитва)

Молитва Царственным страстотерпцам Романовым

«О, святая седмерице, царственнии страстотерпцы, Николае, Александро, Алексие, Марие, Ольго, Татиано и Анастасие!

Вы, союзом любве Христовы связуеми, дом ваш, яко малую церковь, благочестно устроили есте и смирением себе посреде земнаго величия украсили есте. В годину же братоубийственныя брани и гонений безбожных во отечестве нашем, все упование на Бога возложивше, образ терпения и страдания всей земли Российстей явили есте и, молящеся о мучителех, клевету, узы и изгнание, глумление, насмеяние и оболгание, убиение и телес поругание мужественне претерпели есте. Сего ради от земнаго царствия к Небесному прешли есте и теплии ходатаи о нас явилися есте.

О, святии угодницы Божии! Молитеся о нас Богу, да Церковь в единомыслии и твердей вере соблюдет, страну нашу миром и благоденствием оградит и от междоусобныя брани и разделения избавит, власть предержащую умудрит, воинство мужеством украсит, народ от разорения сохранит, супруги христианския в верности и любви укрепит, чада в благочестии и послушании возрастит, и вся ны купно с вами сподобит воспевати Пречестное и Великолепое имя Живоначальныя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.»

Смотрите так же молитвы стратотерпцу царю Николаю 2.

Тропарь, глас 4

Днесь, благовернии людие, светло почтим седмирицу честную царственных страстотерпец, Христову едину домашнюю церковь: Николая и Александру, Алексия, Ольгу, Татиану, Марию, и Анастасию. Тии бо, уз и страданий многоразличных не убоявшеся, от богоборных смерть и поругание телес прияша и дерзновение ко Господу в молитве улучиша. Сего ради к ним с любовию возопиим: о святии страстотерпцы, гласу покаяния и стенанию народа нашего вонмите, землю Российскую в любве к Православию утвердите, от междоусобныя брани сохраните, мир мирови у Бога испросите и душам нашим велию милость.

Кондак, глас 8

Избраннии Царем царствующих и Господем господствующих от рода царей Российских, благовернии мученицы, муки душевныя и смерть телесную за Христа приимшии, и венцы небесными увенчавшиися, к вам, яко покровителем нашим милостивым, с любовию благодарно вопием: радуйтеся, царственнии страстотерпцы, за Русь Святую пред Богом усерднии молитвенницы.

Величание Царственных страстотерпцев

Величаем вас, святии царственнии страстотерпцы, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Николай II (Романов), страстотерпец, Император Молитвы

Дни памяти: Январь 23 (новомуч.), Июль 4

Царственные страстотерпцы

Кондак Царственным мученикам гл.3

Днесь ублажаем Царственныя страстотерпцы,/
первее богоугодне России послужившия,/
труды и скорби велия понесшия,/
от богоборцев за благочестие возненавиденныя,/
и сего ради яко Православия столпи,/
слугами диавола убиенныя./
Молим вы, святии мученицы:/
Николае, Александро, Алексие,/
Ольго, Татиано, Марие, Анастасие,/
молите Христа Бога/
/
благочестием просветити люди ваша.

Тропарь Николаю II, Императору Российскому

Царства земнаго лишение, /
узы и страдания многоразличныя /
кротко претерпел еси, /
свидетельствовав о Христе даже до смерти от богоборцев,/
страстотерпче великий Боговенчанный царю Николае, /
сего ради мученическим венцем на небесех, /
венча тя с царицею и чады и слуги твоими Христос Бог, /
Егоже моли помиловати страну Российскую /
и спасти души наша.

Тропарь Царственным мученикам, гл.7

Ангели земли Российския,/
и воскресения ея путеводителие,/
Царю Николае и Царице Александро,/
начавшемуся богоотступлению,/
Державою благоверне правившии,/
и юныя Великия Княжны,/
в трудех и милосердии добре подвизавшияся,/
и Царевичу- страдальче Алексие,/
-Царственнии страстотерпцы,/
яко агнцы незлобивии,/
от безбожных губителей Руси/
мучимии и закланнии,/
ныне же царство вечное приимшии,/
молитеся Небесному Царю Царей/
о Державе сродников ваших,/
просветитися ей верою отцев/
/
и покаянием паки возродитися.

Молитвы к Царственному Страстотерпцу Николаю II и его семье

Царственная семья императора Николая II — это пример благочестивых людей, что с достоинством и мужеством смогли выдержать все беды и не отвернуться от веры. Даже в наши дни православные люди верят, что молитва Царственным Страстотерпцам поможет выйти из любой сложной ситуации.

Канонизация семьи Николая II

Основанием для канонизации царской семьи, возведения в ранг мучеников последнего русского императора Николая II, его супруги Александры Федоровны и их детей, послужила казнь без суда в 1918 году в помещении дома Ипатьева в Екатеринбурге по причине государственного переворота.

Процесс канонизации был очень сложным и противоречивым. Служители Православной Церкви и простые люди приводили большое количество аргументов как «за», так и «против» данного действия. В связи с такими сложностями окончательное решение было принято только в 2000 году. Духовный подвиг царя и его семьи был отмечен как истинное проявление смирения и следование заповеди божьей и вознагражден причислением всей семьи к лику святых Страстотерпцев.

Помимо самого царя Николая и его семьи, к лику мучеников также были причислены другие представители династии Романовых, которые были убиты на следующий день после казни императорской семьи. В православной церкви их назвали Алапаевскими мучениками.

Алапаевские мученики

Термин «Страстотерпцы»

В Православной Церкви термином «страстотерпцы» называли всех христианских мучеников, которые умерли насильственной смертью или претерпевали страдания во имя Иисуса Христа. В отличие от великомучеников эти люди приняли свою смерть не во имя веры, но они также причисляются к лику святых. Поскольку они следовали одной из заповеди Иисуса Христа — беззлобию характера и всепрощению.

Возведение в ранг мучеников

Практически сразу после расстрела Николая II, его семьи и приближенных в народе начали возникать волнения. Их инициаторами были люди, искренне почитавшие погибшего императора. Они восхищались его мужеством и духовным подвигом, а также почитали его супругу и детей, которые остались с ним до самого конца.

Даже те, кто был недоволен политикой Николая II, не стали радоваться, а искренне скорбели о смерти царицы Александры Федоровны и ее детей. Трагическая смерть последних и вызвала серьезные возмущения среди религиозной общины.

Характерное для простого народа уважение к императору, его трагическая гибель от рук врагов, жалось к невиновным детям и супруге — все это стало основой для причисления царской семьи к мученикам, а не к жертвам политической борьбы.

Были также другие серьезные аргументы за канонизацию.

  1. Обращение целых групп верующих к различным епархиям. Несколько десятков тысяч людей обратились с просьбами о скорейшем причислении Николая II и его семьи к лику святых.
  2. Подтверждения о чудотворности и помощи от молитв к царственным мученикам.
  3. Личная высокая духовность и искренняя вера царя, который уделял достаточно много внимания нуждам церкви и благотворительности.
  4. Высокая религиозность и следование праведным заветам всей царской семьи.
  5. Невмешательство Николая II в дела церкви.
  6. Благотворительные действия императрицы и ее дочерей во время войны.

Однако, имелись и противники причисления семьи Николая II к лику святых. Свою позицию они отстаивали с помощью контраргументов.

  1. Безучастное отношение императора к большим человеческим жертвам в результате военных действий.
  2. Причисление Николая II к изменникам в связи с его отречением от престола.
  3. Жестокое подавление восстаний и рабочих беспорядков.
  4. Неудачная государственная и церковная политика.
  5. Гибель императора не за православную веру, а вследствие политических репрессий.

Несмотря на такое противостояние интересов, сторонники канонизации добились того, чтобы в 1981 году Русская православная церковь за границей причислила Николая II и его семью к лику святых мучеников.

Романовы перед казнью

Помогло в этом деле искреннее почитание простого народа, который несмотря на антирелигиозную пропаганду, безмерно уважал последнего императора. Поспособствовал и громкий резонанс в обществе, который поддерживали эмигранты из СССР.

Но несмотря на это только спустя практически 20 лет, в 2000 году после тяжелых споров император Николай II, его супруга и дети были возведены в ранг святых страстотерпцев Русской православной церковью Московского патриархата.

Случаи чудес

На данный момент можно найти несколько доподлинно подтвержденных случаев божественного вмешательства после прочтения молитвы к Царственным Страстотерпцам Романовым.

  1. Одним из первых засвидетельствованных чудес является выход подразделения казаков и их обоза сопровождения из непроходимого болота. По всем убеждениям местных жителей участок топи, где попали в окружение люди, был непроходимым. Выйти из той трясины можно было только по единственной тропе, которую перегородили преследователи. В миг отчаяния богослужитель отец Илий обратился с просьбой о помощи к Царю-мученику Николаю II. Людям удалось выйти из болота, но все дальнейшие попытки найти тропу не увенчались успехом.
  2. В 1925 году в одной из сербских газет был описан случай, когда женщине во сне явился сам император Николай. Он поведал ей, что сын, которого она считала погибшим, жив и скоро вернется к матери. Видение сбылось: через несколько месяцев молодой парень вернулся домой целым и невредимым.
  3. В октябре 1991 году был задокументирован еще один случай чудесного вмешательства. Двум женщинам, заблудившимся в непроходимом болоте, посчастливилось найти выход из трясины. Позже они рассказали: в момент, когда они поняли, что окончательно заблудились и пропали, единственной их надеждой осталась молитва о помощи царю Николаю II. Как только они произнесли последние слова, тут же налетел рой светлячков и указал им безопасный путь через болото. Исследователи фактов чудотворности молитв Царственным Страстотерпцам Романовым примечательным в данной истории считают то, что одна из женщин до этого случая не была истинно верующей.
  4. В 1998 году московский врач Олег Бельченко, которому подарили икону с изображением государя, стал замечать на ней небольшие пятна. Они периодически то появлялись, то исчезали. Заинтересовавшись данным феноменом, он обратился за разъяснениями к знакомому богослужителю. В дальнейшем, факт мироточения был засвидетельствован еще несколькими прихожанами, а сама икона помещена в один из московских храмов.
  5. Одним из недавних случаев проявления божественной силы икон с изображением семьи Романовых считается случай в храме города Звенигород. Пришедшие в храм по случаю праздника дети случайно заметили, что засохшие ветки дерева, что стояли в вазе у подножия иконы, неизвестным образом вновь расцвели и зазеленели. В таком состоянии они продолжали оставаться еще неделю, а затем резко пошли в рост. Ежедневно они вырастали на 1 см, пока настоятель храма не принял решения высадить их во двор. Согласно рассказам посетителей, молодые деревья по-прежнему растут перед входом в церковь и удивляют прихожан своей непохожестью на местные сорта растений.

Данные случаи и послужили одной из причин причисления царя Николая II и его семьи к лику Царственных Страстотерпцев.

Виды обращений к Царственным Страстотерпцам

Все молитвы, обращенные к царской семье, условно можно разделить на несколько групп, по цели их обращения.

  1. Покаянные. Они читаются в день убиения царя и его семьи. Также молитвы царственной семье возносят и в Рождество. Отдельно проводят службы в православных церквях Петербурга в день почитания местных мучеников.
  2. Просьбы о защите от врагов, стихийных бед и несчастий. Читаются в любой день.
  3. Для исполнения желаемого. Читаются в любой день.
  4. Молитвенные просьбы о помощи в болезни, гонении, заточениях и при душевных страданиях.
  5. О семейном благополучии. Сюда относятся просьбы о мире и счастье в семье, взаимном уважении между детьми и родителями, сохранении чести и достоинства, поиске своего предназначения в этой жизни.

Ко всей царской семье

Обычно молитвенные обращения ко всей царской семье читаются с целью попросить прощение за предков, которые поспособствовали исполнению несправедливого и жестокого приговора. Это так называемые покаянные молитвы.

Пример покаянной молитвы — тропарь второй Царственным Страстотерпцам, глас 5.

Еще один пример покаянной молитвы — кондак второй Царственным Страстотерпцам, глас 6.

Также семье царя читают молитвы с просьбой о сохранении государства, целостности страны, защите всего народа от врагов, голода, бед и несчастий.

Пример молитвы-просьбы о благе народа — тропарь первый Царственным Страстотерпцам, глас 4.

Кроме общих молитвенных обращений, которые адресуются всей царской семье, читают также и индивидуальные молитвы. Они направлены на решение той или иной проблемы или на исполнение конкретной просьбы.

К страстотерпцу царю Николаю

Несмотря на свою неоднозначную политическую деятельность, царь Николай II имеет большой авторитет среди простого народа. Сейчас в своих молитвах люди обращаются к нему с просьбами о поддержке и защите, а также о благополучии, сохранении чести и с желанием справедливости. Отдельно стоят молитвы-просьбы о прощении за предательство и просьбы о снисходительности к запутавшемуся и страдающему народу.

Молитвенные обращения к царю Николаю имеют несколько вариантов:

  • о прощении и искуплении грехов;
  • о защите от врагов;
  • о помощи в решении проблем и поиске истинного жизненного пути;
  • об открытии истины и о принятии справедливого решения;
  • о сохранении чести и достоинства, а также об избавлении от соблазнов.

Примером молитвенного обращения об искуплении грехов народа к императору является молитва к царю Николаю Страстотерпцу, глас 5.

Еще одним примером является молитва царю-мученику Николаю II, в которой молящийся просит защиты от врагов, процветания для своего края и прощения за предательство.

К царице Александре Федоровне

В отличие от своего царственного супруга, царицу Александру Федоровну часто просят о помощи женщины. Будучи при жизни матерью, святая помогает в делах, связанных с домашним бытом, воспитанием детей, здоровьем и семейными отношениями.

Так, царицу Александру Федоровну молят о:

  • счастливом замужестве;
  • здоровых и многочисленных детях;
  • мире в семье;
  • хороших и доверительных отношений между супругами;
  • уважении ко всем членам семьи;
  • очищении души и тела;
  • сохранении невинности.

Примером молитвенного обращения к царице Александре Федоровне служит кондак второй из акафиста святым Царственным Страстотерпцам — просьба о прощении и о милосердии.

Сильная молитвы, обращенная к Александре Федоровне, — икос пятый из акафиста святым Царственным Страстотерпцам о духовном очищении и приобщении к вере.

Также, существуют варианты молит, в которые обращаются к царственным супругам вместе, а не по одиночке. Обычно — это просьбы о счастливом браке и об обретении мира в семье.

Пример такой молитвы — кондак шестой из акафиста святым Царственным Страстотерпцам.

К царевичу Алексею

Менее популярным является молитвенное обращение к наследнику Николая II — царевичу Алексею. Обычно их используют дети, особенно мальчики. Обращаясь к цесаревичу, как к своему ровеснику, они просят о помощи в решении своих детских проблем:

  • уладить проблемы с родителями;
  • найти общий язык со сверстниками;
  • защититься от нападок хулиганов;
  • помочь в учебе.

К царевичу Алексею в своих молитвах обращаются и некоторые служащие силовых структур. Происходит это в связи с тем, что, несмотря на свой молодой возраст, наследник был шефом нескольких полков и атаманом казачьих войск. Военнослужащим поможет акафист святым Царственным Страстотерпцам, кондак восьмой.

Еще одним примером является икос восьмой из акафиста святым Царственным Страстотерпцам.

К царевнам Ольге, Татьяне, Марии и Анастасии

К юным княжнам Ольге, Татьяне, Марии и Анастасии обычно с молитвами обращаются девушки. У царственных сестер они просят о добродетельности, красоте, встрече с любимым молодым человеком. Также к княжнам, как и к другим членам царской семьи Романовых, обращаются и с покаянными молитвами.

Примером молитвенного обращения к царевнам служит икос седьмой из акафиста святым Царственным Страстотерпцам.

41 Всем святым (тропари, кондаки, молитвы и величание)

Тропарь, глас 4:

Бо́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не отста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Ин тропарь, глас 2:

Апо́столи му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко бла́га, моли́те, мо́лимся, спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропарь, глас 4:

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, я́ко багряни́цею и ви́ссом, кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, те́ми вопие́м Ти, Христе́ Бо́же: лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́, мир жи́тельству Твоему́ да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 8:

Апо́стол пропове́дание, и оте́ц догма́ты, Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша, я́же и ри́зу нося́щи и́стину, истка́нну от е́же свы́ше богосло́вия, исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.

Ин кондак, глас 8:

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, Богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Молитва первая

Бо́же святы́й и во святы́х почива́яй, трисвяты́м гла́сом на Небеси́ от А́нгел воспева́емый, на земли́ от челове́к во святы́х Свои́х хва́лимый, да́вый Святы́м Твои́м Ду́хом коему́ждо благода́ть по ме́ре дарова́ния Христо́ва, и то́ю поста́вивый Це́ркви Твое́й Святе́й о́вы апо́столы, о́вы проро́ки, о́вы же благове́стники, о́вы па́стыри и учи́тели, и́хже сло́вом про́поведи, Тебе́ Самому́ де́йствующему вся во всех, мно́зи соверши́шася, святи́и в кое́мждо ро́де и ро́де, разли́чными благоде́тельми благоугоди́вшии Тебе́, и к Тебе́, нам о́браз до́брых по́двигов свои́х оста́вивше, в ра́дости преше́дшии, гото́ви, в нем же са́ми искуше́ни бы́ша, и нам напа́ствуемым помога́ти. Сих святы́х всех и (имя святого) воспомина́я и их богоуго́дное похваля́я житие́, Тебе́ Сама́го, в них де́йствовавшаго, восхваля́ю, и о́нех благотворе́ния Твоя́ дарова́ния бы́ти ве́руя, приле́жно молю́ Тя, Свя́те святы́х, даждь ми гре́шному после́довати их уче́нию, житию́, любви́, ве́ре, долготерпе́нию, и их моли́твенною по́мощию, па́че же Твое́ю вседе́йствующею благода́тию, Небе́сныя с ни́ми сподо́битися сла́вы, хва́ляще Пресвято́е и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки. Ами́нь.

Молитва вторая

О преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно при́зрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва третья

К вам, о святи́и вси и (имя святого), я́ко путево́дным свети́льникам, дея́ньми свои́ми освети́вшим путь Небе́снаго восхо́да, аз многогре́шный смире́нно коле́на се́рдца моего́ преклоня́ю и из глубины́ души́ взыва́ю: умоли́те о мне Человеколю́бца Бо́га, да не попу́стит ми еще́ блужда́ти по распу́тиям греха́, но да просвети́т мои́ ум и се́рдце све́том благода́ти Своея́, я́ко да то́ю озаря́ем и подкрепля́ем, возмогу́ про́чее вре́мя земна́го жития́ пра́вою стезе́ю непреткнове́нно преити́ и хода́тайством ва́шим к Преблаго́му Го́споду сподо́блюся, поне́ вма́ле прича́стник бы́ти духо́вныя ва́шея трапе́зы в Небе́сном черто́зе Царя́ сла́вы. Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом бу́ди сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва четвертая

О, святы́й уго́дниче Бо́жий (имярек), по́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал еси́ Госпо́дь всем лю́бящим Его́; те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание

Велича́ем вас, апо́столи, му́ченицы, проро́цы и вси святи́и, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Назад к списку