Вонифатий мученик

Значение имени Вонифатий

Что означает имя Вонифатий: «делающий добро» (имя Вонифатий латинского происхождения).

День ангела Вонифатия: Имя Вонифатий один раз в году отмечает именины: 1 января

Характеристика имени Вонифатий

Положительные черты: Вонифатий должен обрести душевное равновесие, тогда он сумеет раскрыть позитивные стороны своего характера, такие, как упорство, трудолюбие и энергичность. Ему бывает трудно сделать выбор, но если уж имя Вонифатий примет какое-нибудь решение, то его не заставить свернуть с дороги.

Отрицательные черты: Прямолинейность и упорство, граничащие с упрямством. Вонифатий расположен к решительным действиям, к достижению намеченных целей, однако он желает достигнуть сразу всего. Его самолюбие болезненное, он мнителен. Мужчина с именем Вонифатий рискует вырасти чересчур обидчивым и взрывным человеком, что изрядно осложнит ему жизнь и затруднит взаимоотношения с окружающими.

Характер имени Вонифатий: Вонифатий порой ведет себя довольно жестко, можно даже сказать, вызывающе. Его поведение лишено пластичности, что обычно заставляет имя Вонифатий довольно болезненно реагировать на внешнее воздействие. Если же у вас вдруг разгорелся с ним жаркий спор, будьте готовы к тому, что уж в этом-то споре никакая истина (из-за его упрямства) не родится.

Вонифатий и его личная жизнь

Совместимость с мужскими именами: Благоприятен брак имени с Агриппиной, Апфией, Беатой, Валерией, Евлалией, Исидорой, Лео-ной. Сложные отношения имени вероятны с Алевтиной, Богданой, Вассой, Клеопатрой, Луизой, Сати.

Любовь и брак: В семейных отношениях Вонифатий наиболее всего ценит верность, постоянство и честность.

Таланты, бизнес, карьера

Выбор профессии: Вонифатий может преуспеть во всех сферах деятельности. Но, добившись определенных успехов, он настолько начинает ценить себя, что иной раз идет по головам. Трудности во взаимоотношениях с коллегами, начальством не позволят Вонифатию быть по-настоящему счастливым.

Бизнес и карьера: Значению имени Вонифатий следует избегать рискованных и спекулятивных сделок, затрагивающих интересы других людей. Если он банкир, финансист, руководитель крупного предприятия, то «честный бизнес» будет успешен.

Здоровье и энергетика

Здоровье и таланты: Вонифатий кажется более здоровым, чем есть на самом деле. Как правило, он не чувствует никаких признаков наступающей болезни, не бережет свое здоровье, но может серьезно пострадать от невинного пореза или ушиба.

Судьба Вонифатия в истории

  1. Вонифатий — священномученик.

Святой мученик Вонифатий

Память 19 декабря / 1 января

Святой мученик Вонифатий

(MP3 файл. Продолжительность 5:02 мин. Размер 3.7 Mb) Читает иеромонах Симеон (Томачинский)

Святой Вонифатий жил во времена императора Диоклетиана, который правил с 284 по 305 год. Он был рабом знатной римлянки по имени Аглаида, дочери проконсула. Занимая должность управляющего богатым имением своей хозяйки, он вел нечестивую жизнь, в соответствии с весьма вольными нравами тогдашнего Рима. Предаваясь всецело винопитию и блуду, Вонифатий без зазрения совести согрешал и с самой Аглаидой. При всем этом он был человеком от природы добрым и щедрым, с радостью оказывал гостеприимство странникам и любил раздавать милостыню неимущим.

По прошествии нескольких лет Аглаида, мучимая угрызениями совести и страшась будущего наказания Божия за свои грехи, услышала от христиан, что человек, почитающий мощи святых мучеников, по их заступничеству получит от Господа прощение грехов. Тогда, призвав к себе Вонифатия, она велела ему отправляться в Малую Азию, где христиане в то время подвергались жестоким гонениям, чтобы за деньги приобрести там святые мощи и привезти их в Рим. На это слуга ответил с насмешкой: «А если я привезу тебе свои собственные останки, будешь ли ты почитать меня как святого?» Аглаида с укором отвечала: «Сейчас не время для шуток. Поспеши отправиться в путь, а я, грешница, с нетерпением буду ожидать твоего возвращения, дабы получить прощение от Господа».

Вонифатий прибыл в город Тарс, в Киликии, во главе многочисленной свиты, имевшей при себе много золота и всего необходимого, дабы забальзамировать останки святых и с почестями перевезти их в Рим. Он немедленно направился в амфитеатр, где как раз в то время происходила жестокая казнь 20 христианских мучеников. Вонифатий с ужасом наблюдал, как одного из них разрывали на части, привязав за руки и за ноги к четырем столбам, другого подвешивали вниз головой, третьих яростно бичевали, а иным раздирали бока железными крючьями – однако все они оставались по-прежнему тверды и неколебимы. Подобное зрелище поразило Вонифатия в самое сердце. Позабыв о прошлой нечестивой жизни, он в слезах бросился к стопам мучеников, благоговейно облобызал их оковы и, прося помянуть его в своих святых молитвах, во всеуслышание объявил о том, что он отныне также является последователем Христа.

Приведенный на суд к правителю этой области, Вонифатий с презрением отверг служение идолам и твердо исповедал Спасителя. Доставленный затем в цирк, он по молитвам святых мучеников переносил различные истязания с таким бесстрастием, как будто уже покинул этот мир и был чужд собственному телу. Ему вонзали под ногти заточенный тростник, лили в рот расплавленный свинец, его опускали в котел с кипящей смолой, но никакие мучения не могли сломить его дух. На следующий день Вонифатий с радостью выслушал вынесенный ему смертный приговор. Осенив себя крестным знамением перед казнью, он вознес Господу горячую молитву об укреплении христиан в их скорбях и о даровании ему самому отпущения грехов и вечного небесного блаженства.

Спутники святого Вонифатия, решив поначалу, что он, по своему обыкновению, зашел в какую-нибудь таверну или другое подобное место, начали уже беспокоиться из-за его продолжительного отсутствия и отправились на поиски. В городе они встретили брата местного палача, который рассказал им, что накануне там был казнен некий римлянин, по описанию похожий на их товарища. Хотя они не могли себе представить, чтобы этим мучеником был весельчак Вонифатий, они все же поспешили в амфитеатр. С изумлением они обнаружили там тело своего спутника, которое затем выкупили за 50 фунтов золота и с почетом доставили в Рим.

В это время Ангел Господень явился Аглаиде и произнес: «Встань и иди навстречу тому, кто был твоим слугой и товарищем в блуде, а ныне стал нашим братом. Прими его как господина, ибо благодаря ему простятся тебе все твои грехи». С радостью в сердце женщина снарядила пышную свиту, чтобы достойно встретить святые мощи еще на пути в Рим. Так в точности исполнилось невольное пророчество, произнесенное святым Вонифатием перед отъездом.

Впоследствии Аглаида построила на месте встречи святых мощей большую и красивую церковь во имя мученика.

В этом храме на протяжении веков по молитве святого Вонифатия совершались многочисленные чудеса. Сама же Аглаида, раздав все свое состояние нищим и презрев с тех пор радости суетного мира, всецело посвятила себя подвигам благочестия и молитвы и со временем получила от Господа дар чудотворения. Она почила в мире тринадцатью годами позднее, предав душу Господу с верой в то, что все прегрешения ее прошлой жизни совершенно изглажены благодаря заступничеству святого Вонифатия.

Совр. церковь Сант-Бонифацио-э-Алессио в Риме.

Житие святого Вонифатия Милостивого, епископа Ферентийского

Память 19 декабря

Святой Вонифатий8536 был родом из Тускийской области8537, в Италии. Он еще с детства отличался любовью к нищим, когда ему приходилось увидеть кого-нибудь раздетым, то он снимал с себя одежду и одевал ею нагого, посему приходил он домой то без хитона, то без свиты8538, и мать его, сама бывшая бедной вдовой, часто сердилась на него и говорила:

– Напрасно ты так поступаешь, одевая нищих, сам будучи нищим.

Однажды она вошла в свою житницу, в которой на весь год заготовлен был хлеб, и нашла ее пустою: Вонифатий, сын ее, тайно раздал все нищим, и начала мать плакать, ударяя себя по лицу и восклицая:

– Горе мне, где я возьму пищи на весь год, и чем буду кормить себя и семью свою?

Вонифатий, придя к ней, начал утешать ее, когда же и после сильного плача не мог успокоить ее речами, то стал умолять ее выйти на время из житницы. Когда мать вышла, Вонифатий, затворив дверь в житнице, упал на землю и стал молиться Богу, – и тотчас житница наполнилась пшеницею. Вонифатий, возблагодарив Бога, призвал свою мать, когда она увидала житницу полною хлеба, то утешилась и прославила Бога. С того времени она не запрещала более сыну раздавать нищим сколько он хочет, так как видела в нем столь великую веру, по которой он не беднеет от подаяния и, сколько сам попросит у Бога, получает. Мать Вонифатия имела в своем доме кур, которых похищала лисица, причиняя тем убыток бедной вдове. Однажды отрок Вонифатий, стоя у своих дверей, увидал, как лисица по обыкновению пришла, похитила птицу и убежала в гору. Сожалея об огорчении матери, он побежал в храм, пал на землю и в молитве жаловался перед Богом на лисицу, говоря:

– Господи, неужели благоугодно тебе, чтобы я не мог питаться от трудов матери? А вот, между тем, лисица приходит и похищает пищу нашу!

После молитвы Вонифатий возвратился домой и увидал ту же самую лисицу, пришедшую к ним на двор и принесшую во рту похищенную птицу, она пустила ее живою перед Вонифатием, а сама тотчас издохла. Так Бог слушает надеющихся на Него и в малых вещах, имея о нас великое промышление, чтобы мы, получая от Него малое, надеялись получить, по возможности, и большее.

Святой Вонифатий был впоследствии поставлен епископом в городе Ферентине8539, и об его многих чудесах повествует, пресвитер Гавденций, который был слугою святого и видел своими глазами все совершаемое им. Ферентийская епископия находилась в большой бедности, которая людям благочестивым служит охранительницей смирения; епископ не имел на свое пропитание никакого церковного имущества, кроме одного дохода с виноградника, принадлежавшего церкви. Однажды был большой град и побил все лозы с ягодами, так что осталось лишь немного кистей винограда на некоторых лозах. Блаженный Вонифатий, войдя в виноградник, увидел, что все побито, и начал благодарить Бога, что в такой своей бедности начал терпеть еще большую нищету. Когда же наступило время созревания винограда, Вонифатий, по обыкновению, поставил сторожа и повелел оставшиеся кисти винограда бдительно охранять. В один день он велел пресвитеру Констанцию, своему внуку, вымыть все имевшиеся в епископском доме сосуды для вина и по обычаю засмолить. Пресвитер, услышав это, весьма удивился тому, что он, не имея вина, приказывает приготовить винные сосуды. Не осмеливаясь спросить, для чего нужно готовить сосуды, но, исполняя приказание, он сделал все по обычаю. Вонифатий, войдя в виноградник и собрав кисти винограда, снес их в точило8540 и повелел всем оттуда выйти, а сам остался с одним отроком, которому велел все эти немногочисленные кисти выжать в точиле. Когда вино понемногу начало течь из точила, святой взял его в сосуд, и разлил понемногу во все приготовленные кувшины, чтобы благословить их, разделив все вино так, что сосуды едва омочились вином. Таким образом, Вонифатий благословил все сосуды, призвал пресвитера и велел созвать нищих, чтобы по обычаю пришли и взяли нового вина, находящегося в сосудах. Тогда вино в точиле начало умножаться, так что все принесенные сосуды нищих наполнились. Святой, видя, что всем пришедшим достало вина, велел отроку выйти из точила, хранилище же с вином затворил, приложил печать и ушел в церковь. Через три дня Вонифатий призвал пресвитера Констанция и, помолившись, отворил дверь в винное хранилище, и увидел, что все сосуды и кувшины, в которые для благословения понемногу было налито вина, переполнены пенистым вином, так что оно лилось, через края, даже земля напиталась вином, и если бы епископ немного замедлил войти в хранилище, то вся бы земля была покрыта вылившимся вином. Когда пресвитер, видя это, весьма удивился, то святой запретил ему говорить кому-либо об этом, боясь и избегая суетной человеческой славы. В другой раз, когда праздновалась память святого мученика Прокла, один благородный муж из того же города, по имени Фортунат, просил святого Вонифатия, по совершении службы святому мученику, прийти в дом его и преподать благословение, святой не отказал ему, потому что Фортунат просил его об этом с верою и истинною любовью. Вонифатий, совершив Божественную службу, пришел на трапезу к Фортунату. Прежде чем он по обычаю помолился перед трапезою, один из скоморохов стал перед дверями с обезьяною и заиграл на кимвалах8541. Святой, услышав звуки кимвал, рассердился и сказал:

– Увы, мертв есть сей нечестивец, поистине мертв, я пришел обедать и еще не успел открыть уста для обычного восхваления Бога, как он предупредил меня, пришел с обезьяною и заиграл на кимвалах!

При этом он присовокупил:

– Пойдите, дайте ему есть и пить, но знайте, что он мертв.

Нечестивый же тот человек, взяв хлеб и вино, хотел было выйти из ворот, но тотчас же большой камень сзади внезапно упал и ударил его по голове, скоморох упал на землю и полумертвым был отнесен на руках в свой дом, а на другой день, как предсказал святой, умер. Так должно благоговеть перед святыми угодниками Божиими и почитать их, ибо они суть храмы Божии и Бог пребывает в них. Когда святой прогневается, вместе с ним гневается и живущий в нем Бог, и тогда святой может одним словом покарать оскорбившего его. В другой раз тот же пресвитер Констанций, внук святого, продал своего коня за двадцать золотых монет, и, положив их в ковчежец8542, ушел по своему делу. Неожиданно случилось, что много нищих пришли к епископу и с назойливостью приставали к нему, прося чем-нибудь помочь им. Святой, не имея ничего, чтобы дать им, скорбел в душе, не желая отпустить нищих без помощи, вспомнив же про деньги Констанция, взятые за коня, пошел в комнату, где был его ковчежец, и, благословив ради вины, открыл его, взял золотые монеты и отдал их бедным. Когда пресвитер возвратился и увидел ковчежец открытым, и не нашел в нем денег, то сильно оскорбился, поднял большой шум и стал с гневом кричать:

– Невозможно мне жить здесь!

На его голос сошлись все бывшие в епископском доме, пришел и сам епископ и стал утешать его, уговаривая добрыми словами. Он же с досадой отвечал святому:

– Все у тебя живут хорошо, один я не имею места и не могу пожить спокойно, отдай мне мои деньги и я уйду от тебя.

Епископ пошел в храм Пречистая Богородицы, надел на себя фелонь8543 и, подняв кверху руки и возведя глаза к небу, молился, чтобы Господь послал ему откуда-нибудь столько золотых монет, сколько он взял у пресвитера, чтобы отдать их ему и смягчить гнев его. Святой, молясь, обратил глаза на себя и увидел на фелони внезапно явившиеся двадцать золотых монет, которые лежали между рук, поднятых кверху, и так блестели, как будто только что были сделаны и вынуты из огня. Возблагодарив Бога, епископ вышел из церкви и бросил деньги на одежду гневающемуся пресвитеру, сказав:

– Вот, возьми деньги, о которых ты скорбел, и да будет тебе известно, что по смерти моей за свою скупость ты не будешь епископом этой церкви!

Действительно, так и было: пресвитер для того и деньги копил, чтобы получить епископство, но слово, сказанное Божиим человеком, не бывает тщетно, и Констанций окончил свою жизнь в пресвитерском сане.

Некогда два готфянина шли в город Равенну8544 и, как странники, с любовию были приняты святым Вонифатием в епископском доме. Когда они уходили, Вонифатий, провожая их, сам налил вина в деревянный сосуд и дал им на дорогу в знак благословения. Сосуд был мал, так что вина должно было хватить только на один обед. Они взяли и ушли, и в потребное время пили вино из этого сосуда, и, однако, вино в сосуде нисколько не убавлялось, и сосуд всегда оставался полным. Пробыв несколько дней в Равенне, странники возвратились назад и пришли опять к святому, благодаря его за благословение, и принесли ему сосуд с тем же вином, извещая, что во всю дорогу нигде другого вина не пили, однако вино в сосуде все-таки не истощилось.

Не должно умолчать и о том, что рассказывает один из клириков той страны, муж честный.

– Никогда святой Вонифатий, – говорит клирик, – вошел в свой виноградник и увидел такое множество гусениц, что весь виноградник был покрыт ими, и вся зелень должна была погибнуть. И сказал святой гусеницам: заклинаю вас именем Господа нашего Иисуса Христа, уйдите отсюда, и не смейте больше есть этой травы, и тотчас все множество гусениц, по слову угодника Божия, вышло из виноградника, так что не осталось ни одной.

Господь Бог, прославляющий святых Своих и исполняющий желание боящихся Его, да будет и Сам прославляем в них во веки. Аминь.

Мученик Вонифа́тий Тарсийский

Аудио:

Кондак 1

Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному Свету пришедый, приими моление наше в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию зовем:

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Икос 1

Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасивым, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да яко грешник нераскаянный не погибнеши и пред Господем в одежде брачней предстанеши, научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих:

Радуйся, жизнь за Христа отдавый; радуйся, страданиям Его подражавый.

Радуйся, очи своя к Богу обративый; радуйся, волю свою в добродетелех укрепивый.

Радуйся, рабе Христов верный; радуйся, святый конец жития своего приемый.

Радуйся, к покаянию сердца обращаяй; радуйся, ко Христу, пути истинному, приводяй.

Радуйся, Духом Святым просвещенный; радуйся, соблазнами мира сего не прельщенный.

Радуйся, змия лукаваго посрамивый; радуйся, святых лик возвеселивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 2

Видя многомятежие мира сего и печали земныя, и сия вся яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту благоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси, и ныне души всех, во гресех погибающих, к милосердому Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленно Ему возопиют: Аллилуиа.

Икос 2

Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный, от запада на восток из Рима пришел еси, спострадати Господу Иисусу Христу нашему, намерение святое неся, да благодать в тебе преизобилует, и нас ныне в храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих:

Радуйся, страсти побороти научаяй; радуйся, отчаянным надежду спасения подаваяй.

Радуйся, суету жизни земныя познавый; радуйся, страдания своя предсказавый.

Радуйся, трезвящихся отрадо и ободрение; радуйся, немощных волею укрепление.

Радуйся, яко тобою от пианства отвращаемся; радуйся, яко тобою к Богу обращаемся.

Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый; радуйся, чудес сокровище неоскудеваемое.

Радуйся, научаяй нас присно возносити ум наш к Богу; радуйся, обретый истинную от грехов свободу.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 3

Сила милосердия Божия неизреченная на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостивно Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут, тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети выну: Аллилуиа.

Икос 3

Имея ныне радость вечную в Небесных Селениих, и нас грешных на земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же труждающиися и обремененнии, к тебе прибегаем: не остави нас сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на Алтарь Небесный принеси, да радостно тебе зовем:

Радуйся, ближняго яко себе самого возлюбивый; радуйся, во гресех сердце свое не ожесточивый.

Радуйся, странником и путником со всяким тщанием служивый; радуйся, сего ради нощию стогны града обходивый.

Радуйся, богатыя милосердию научаяй; радуйся, сирыя и вдовицы защищаяй.

Радуйся, бедствующим и униженным добрый предстателю; радуйся, за обидимых и уничижаемых присный ходатаю.

Радуйся, нестерпимою жаждою пианства палимыя трезвением прохлаждаяй; радуйся, вина ради обнищавшия к трезвению призываяй.

Радуйся, жены рыдающия утешаяй; радуйся, слезы их ко Господу приносяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 4

Бури греховныя тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов, не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою, яко жертву благовонную, Ему, Сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы, в житейстем мори сущии, к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, во умилении зовуще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое иждивше, от глада душевнаго в себе пришед, во объятия отчия притече, в покаянии зовый: Отче, согреших на Небо и пред тобою. Тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвративыйся, ко Христу обратился еси. Мы же, исправлению твоему радующеся, поем ти сице:

Радуйся, глад крепок в работе страстем испытавый; радуйся, Христа Бога, яко хлеба живаго, взалкавый.

Радуйся, Пречистыя Крове Его, яко истиннаго пития приобщивыйся; радуйся, яко преславным мучеником приложивыйся.

Радуйся, на крылех трезвения к Богу возлетевый; радуйся, сердце свое горе имевый.

Радуйся, ко Господу силою Животворящаго Креста пришедый; радуйся, яко приял еси венец победы.

Радуйся, души нашея сокровище нетленное; радуйся, Церкве нашея украшение многоценное.

Радуйся, красоты мира сего отвергий; радуйся, греховную одежду с себе совлекий.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 5

Боготочную Кровь Христову за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующи, сице тебе вещаше Аглаида: Сам веси, сколь многими грехми осквернени есмы, и о будущем жития нашего небрежем. Аз же от божественнаго мужа слышах, яко мучеников мощи спасение даруют, иже мученика, яко хранителя и ходатая пред Богом имать. И мы тебе глаголем: Ты еси наш хранитель и ходатай пред Богом нашим, ибо со Ангелы предстоиши Престолу Пресвятей Троицы поя: Аллилуиа.

Икос 5

Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем:

Радуйся, от страстей, яко от погибельнаго сна, пробудивыйся; радуйся, от уз греховных свободивыйся.

Радуйся, сомневающихся в милосердии Божием обличение; радуйся, безконечныя радости утверждение.

Радуйся, зовый нас к подвигу воздержания; радуйся, ты бо знамением Креста пресекл еси страстей взыграние.

Радуйся, стяжавый себе вечное имение; радуйся, и нас побуждаяй к труду спасения.

Радуйся, яко винное веселие презрел еси; радуйся, плотския раны, яко безплотен, претерпел еси.

Радуйся, за исповедание Христа от врагов избиенный; радуйся, нестерпимым огнем за Него опаленный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 6

Проповедница поклонения святым мощем явися Аглаида, госпожа твоя, страдальче Христов, егда посла тя на восток святые мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Ему же ангельскую песнь приносим: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси нам, яко звезда незаходимая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в горняя обители приведи, тя восхваляющих сице:

Радуйся, закона Христова скрижаль богоначертанная; радуйся, молитв ко Господу миро благоуханное.

Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный; радуйся, честный венче заповедей Божиих, якоже от камений драгих, устроенный.

Радуйся, трезвения лествице небовосходная; радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя.

Радуйся, от Господа Иисуса Христа благодать и силу приял еси; радуйся, яко свет Христов сим возсиял еси.

Радуйся, воздержанием от грехов освещати праздники нас научаяй; радуйся, от смертнаго вина нас охраняяй.

Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй; радуйся, тыя к новому житию призываяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 7

Хотя отыти от дому своего в путь на восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти. В душе твоей мысль за Христа пострадати имевый, ты Ему сокровенно молился еси, и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа.

Икос 7

Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: «Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святыя имаши носити. Господь же да послет Ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим». Мы же, чистоту сердца твоего, дивный Вонифатие, зряще, вопием ти:

Радуйся, святых мощей почитателю; радуйся, благоговения образа нам подателю.

Радуйся, безчинств хранитися нам повелевый; радуйся, вся, о них же сынове века сего радуются, презревый.

Радуйся, известный нам помощниче; радуйся, святых мощей таинниче.

Радуйся, всем борющимся со грехми покровителю; радуйся, покаяния нашего пред Богом поручителю.

Радуйся, яко твоими молитвами Господь оставляет прегрешения; радуйся, помогаяй нам терпети скорби и поношения.

Радуйся, ликом ангельским сотворивый радость и удивление; радуйся, духов злобы приведый в посрамление.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 8

Странно тебе бысть языческое идолослужение, и ты, святый мучениче, в Тарс пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждыми, но Апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу, поюще всегда: Аллилуиа.

Икос 8

Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же тебе похвалу поем:

Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный; радуйся, в правду Божию, аки в броню облеченный.

Радуйся, яко кости твоя от ран за Христа обнажахуся; радуйся, яко чистота души твоея тогда открывашася.

Радуйся, яко наследовал еси небесная селения; радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления.

Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый; радуйся, сада райскаго цвете неувядаемый.

Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный; радуйся, за Христа ударенный.

Радуйся, кончиною своею Богу угодивый; радуйся, даже до смерти мученической Его возлюбивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 9

Всего себе Господу Богу предав, страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, моляся: Господи Боже мой Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем. Тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии суемудреннии да рекут нам, како олово разжженное гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие, от Господа бо знамения победы над мучителем просил еси, и сие знамение тебе дано бысть. Сего ради вси чудящеся восклицаху: Велий есть, Иисус Христос, веруем, веруем в Тя, Господи. Мы же славим тя, мучениче, сице:

Радуйся, яко тобою вернии просвещаются; радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются.

Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй; радуйся, во страданиях призывати Бога научаяй.

Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша; радуйся, яко страсти тебе не побороша.

Радуйся, ты бо терние грехов в себе попалил еси; радуйся, ты бо огнем не опален пребыл еси.

Радуйся, присно живый страстотерпче радостный; радуйся, молитвенниче наш благостный.

Радуйся, яко тобою очеса, грехми ослепленныя, отверзаются; радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 10

Спасен быти восхотев, пламенне возжелел еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: Господи, Господи Боже мой, сподоби мя милостей Твоих и буди ми помощник, да за беззакония моя безумно содеянныя, враг не преградит ми пути к Небеси, приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими, и ныне вопиющими Ти: Аллилуиа.

Икос 10

Стена крепкая, козньми врага неодоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов, егда же глава твоя от телеси отсечена бысть, о чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с нами звати тебе:

Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася; радуйся, яко тебе ради на князя злобы тии устремишася.

Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя; радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести, во гресех погребенныя.

Радуйся, нераскаянных грешников обличение; радуйся, волею расслабленных от вина исцеление.

Радуйся, в нощи неведения блуждающим вразумление; радуйся, златая удице из глубины грехов влекущая ко спасению.

Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси; радуйся, яко в Небеснем Царствии вселился еси.

Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный; радуйся, яко зриши ныне свет неизреченный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 11

Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученическими лики Пресвятей Троице предстоя, за Нюже себе предал еси, да и мы души своя, аки невесты украсивше, нетленному Жениху Христу представим со священною песнею: Аллилуиа.

Икос 11

Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда бо друзи, твою усеченную главу обретше, плакахуся горько: Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших. Тогда лик твой, яко лучами живыми, просветися, прощение им являя. Сего ради с любовию тебе зовем:

Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя; радуйся, любве вместилище пространное.

Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады; радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду.

Радуйся, в смерти своей Апостолом равный; радуйся, ревностию по Бозе преславный.

Радуйся, житейския молвы обличаяй злыя сплетения; радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления.

Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимыя; радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая.

Радуйся, по заповеди Христовой и врагов возлюбивый; радуйся, злословия и клеветы нивочтоже вменивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 12

Благодать исцелений точащия мощи твоя егда к Риму приближахуся, Ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже владыку, и упокой добре, да грехи твоя оставятся, той бо с нами ныне в Небесных поет Всевышнему Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поющи чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в немже и мощи твоя положи, и сама, богатство нищим раздавши и пятьнадесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже величюще чудеса твоя, прославляем тя сице:

Радуйся, душу твою сотворивый храм Богу прекрасный; радуйся, чудных Божиих дел книго ясная.

Радуйся, внезапныя смерти избавляяй; радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй.

Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй; радуйся, свет чистоты им подаваяй.

Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу; радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу.

Радуйся, малыя чада от соблазнов мира соблюдаяй; радуйся, тыя Христову учению наставляяй.

Радуйся, вестниче трезвости, вовеки прославляемый; радуйся, угодниче Христов присно почитаемый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.

Кондак 13

О, предивный мучение Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею, колена преклоньше и руце свои к тебе простерше, тебе ныне просим: даруй нам твое пред Господем заступление, наипаче же погибающим от пианства исцеление низпосли и жития благаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивши, молитвами твоими, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й «Ангелом светлым…» и кондак 1-й «Избранный воине Христов…».

Молитва

О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие, к твоему заступлению ныне прибегаем: молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас, виждь братия и сестры наша тяжким недугом пианства одержимая, виждь того ради от Матери своей, Церкви Христовой, вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Христов Вонифатие, коснися сердец их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падения греховнаго и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит нас в трезвении и целомудрии, да поможет Своею десницею воздержания крепкое и спасительное Богу обещание свое до конца сохранити, во дни и в нощи о нем бодрствующе, и добрый ответ о нем дати на Страшнем Судище. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих, слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих; чад сирых и убогих, от пианиц оставленных; и всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царствие Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам ко Отечеству нашему любовь нелицемерную и волю непоколебимую пред врагами Церкви Святыя, видимыми и невидивыми, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянныя. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник; много бо порывахся избегнути сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не мог избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же Всесильнаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.