Воздвижение креста господня икона

Многие важные церковно-исторические события, отражающие подлинную сущность библейской мифологии, наглядно проиллюстрированы в старинных русских иконах. Воссоздание их уникальных священных образов на твердой поверхности, составляющие внутреннее убранство любого православного храма, производит на каждого человека неизгладимое впечатление, побуждая его к проявлению высших эстетических чувств, и благородных поступков.

Однако, среди огромного количество почитаемых святынь, которые являются частью национально-культурного достояния современного общества, особое внимание следует уделить иконе воздвижения Креста Господня. Её сюжет повествует о важном древнем сказании, которое было связано с распятием Иисуса Христа.

Историческая справка

Народное придание гласит, что в суровые воинственные времена, когда развитие любого государства знаменовалось захватом новых территориальных владений, полноправным властителем римской империи оказался Константин I. Во время его царствование, период которого продолжался с 306 — 337 годов, в Византии, были предприняты серьезные религиозные изменения, благодаря которым христианская вера стала самой распространенной и господствующей религией с начала IV века нашей эры. Первоначально, Константин Великий, как и его отец отрицал верование в единого бога Иисуса Христа, и с началом своего правления какое-то время продолжал оставаться подлинным язычником. Однако позднее его взгляды полностью изменились, когда в один прекрасный момент перед началом грядущего сражения, он посмотрел наверх и увидел небесный образ креста. Поговаривали, что он появился после долгой мольбы императора и обращению его к Богу с просьбой помочь одержать важную и очень значимую для государства победу. И в ночь того же самого дня, Константина I, во снах посещает сам Господь Бог, который соглашается помочь императору при условии, что на военное форме, оружие и знамении у солдат будет высечен тот самый символ, образ которого был отчетливо представлен на небе. Далее Константин, будучи впоследствии Святым Равноапостольным царём, выполняет данное Богу обещание, и сразу после этого становится непобедимым, одерживая с успехом одну победу за другой.

Сразу после грандиозного завершения военной кампании, римский император Константин возвращается к себе на Родину и поручает своей матери Елене отыскать и привести Животворящее Древо, на котором когда-то был распят Иисус. По прибытию в Иерусалим, княгине, совместно с сопровождающим отрядом войск, удаётся обнаружить три креста, которые изначально были закопаны прямо под языческим храмом. Как только мертвое тело покойника непонятным для всех образом смогло полностью исцелиться после приложения одного из них, люди сразу же поверили в чудотворные свойства данного символа, подойдя к нему как можно ближе. Этот судьбоносный для христианского народа исторический фрагмент, который как раз и продемонстрирован в иконе воздвижение креста.

На сегодняшний момент времени, в мире существует немалое количество священных полотен с аналогичным названием, образы которых имеют некоторые несущественные отличия. Однако основная сущность во всех их разновидностях проиллюстрирована одинаково. В центре данной композиции видно, что многие верующие люди, в том числе и священнослужители собрались возле животворящего креста. Те, кто ближе всего расположен к нему, стараются придерживать его руками для того, чтобы он не переставал находиться в неизменном вертикальном положении.

В чем помогает икона Воздвижения Креста Господня

Икона Воздвижение Креста Господня оказывает важное значение в современной жизни православных и католических христиан.

Её уникальная целительная сила способна навсегда избавить нуждающихся в помощи людей от целого ряда окружающих их болезнетворных напастей.

На протяжении многих лет, икона Воздвижения Креста Господня, при помощи своих сохранившихся чудотворных свойств эффективно помогает взрослым, а также больным детям раз и навсегда обрести покой, устраняя следующие опасные для жизни беспокойства:

  • болезни костной ткани;
  • частные головные мигрени;
  • мучительные зубные боли;
  • проблемы, связанные с деторождением;
  • болезни, неподдающиеся лечению в местных медицинских учреждениях.

Рекомендуем прочитать: Икона «Сретение Господне»

Молитва иконе

Молитва, которую следует произнести перед иконой воздвижения креста, звучит следующим образом:

Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным Христианом на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство

Икона Воздвижение Креста — молитва, значение, где находится

Крест является главным символом для христиан всего мира. Все, что связано с его почитанием — свято для православной России. Один из главных осенних церковных праздников — Воздвижение Креста Господня. Его смысл — напоминать верующим, какой ценой для них было обретено спасение. В статье будет рассмотрена история появления этой важной даты, значение иконы.


История святого образа

Важным событием для всего человечества было восшествие на римский престол императора Константина в 306 г. Его не зря именуют Великим — это был первый император-христианин, сделавший очень много для установления Церкви Христовой по всему миру.

Будучи ревностным христианином, Константин очень хотел найти Крест, на котором пострадал Спаситель. Но совесть не позволяла ему самому совершить поход в Святую Землю — как воин, он вынужден был убивать людей, поэтому считал себя недостойным такого дела. Царица Елена, хотя и была уже довольно пожилой, сама решила исполнить желание своего сына. Именно она предприняла далекое трудное путешествие в Палестину.

В Иерусалиме места, связанные с земной жизнью Христа, были заброшены, засыпаны землей, мусором, а над могилой Иисуса язычники воздвигли капище. Все это предстояло снести, чтобы найти желаемое. Трудности не напугали Елену, в результате крест был найден среди двух других. Константинопольский патриарх помог определить, какой именно принадлежал Христу.

На иконе показан момент воздвижения Честного Креста, проще говоря — подъем. На место казни Спасителя пришло очень много людей, чтобы все могли увидеть орудие казни, его несколько раз приходилось возносить.

Также были найдены гвозди, могила Иисуса, основано несколько храмов, которые стоят на Святой земле по сей день. Поначалу Крестовоздвижение было второстепенным праздником, сопряженным с днем обновления ротонды Воскресения. Начиная с 7 века это самостоятельный день почитания Креста.

Молитва иконе Воздвижение Креста

Кресте Честный, хранитель души и телу буди ми: образом своим бесы низлагая, враги отгоняя, страсти упражняя и благоговение даруя ми, и жизнь, и силу, содействием Святаго Духа и честными Пречистыя Богородицы мольбами. Аминь.

Иконография

Центром композиции здесь является изображение неодушевленного предмета. Но он у любого человека ассоциируется с Иисусом, напоминает о Его муках. Без смерти не было бы воскресения и прощения. Крест является хранителем Вселенной, славой Ангелов, красотой Церкви — поет на праздновании святая Церковь.

Окончательно современная иконография сложилась к 16 в.

  • На иконе Воздвижения Креста Господня верующие видят большое скопление народа. Это многочисленные жители Палестины, духовенство, вдалеке на возвышении изображают царицу Елену с императором Константином. Хотя он и оставался в Риме, поиск святынь был начат по его произволению.
  • На возвышении стоит Патриарх, который поднимает над головой Крест, украшенный зелеными ветвями в знак победы жизни над смертью. Его поддерживают служители. Сам христианский символ изображается иногда небольшим, иногда — довольно крупным. Действие разворачивается на фоне храма.

До возникновения данной композиции обычно по сторонам креста изображались святые Елена и Константин. Данный сюжет часто использовался для росписи храмовых стен.

Богословское значение

Значение иконы глубоко символично. Она напоминает о божественном плане спасения человечества из рабства греху и смерти. Не случайно в этот день налагается строгий пост — в память о страдании Иисуса Христа.

Весьма торжественно проходит и богослужение в этот день. Крест выносится на поклонение верующим, такое бывает достаточно редко в годовом церковном цикле. Песнопения отличаются строгостью и торжественностью.

Лично для каждого верующего эта икона служит напоминанием о святой обязанности перед Богом. Кто хочет быть последователем Христа, должен взять свой крест (жизненных лишений, трудностей) и нести его до самого конца.

Также праздник Крестовоздвижения напоминает о Страшном суде, когда знамение креста будет явлено на небе, согласно Евангелию от Матфея (гл. 24, стих 30).

  • Икона Рождество Христово;
  • Значение иконы святой елены;
  • Зачем молятся Казанской иконе Божией Матери.

О чем молятся иконе воздвижение креста

Исцеляющая сила Креста не подлежит сомнению. Во время его обретения был воскрешен умерший человек. И сегодня икона Воздвижения помогает верующим очиститься от болезней души и тела.

  • Избавляет от острой зубной боли.
  • Лечит бесплодие.
  • Исцеляет суставы.
  • Снимает хроническую головную боль.

Главное условие — осознать собственное бессилие перед болезнью, доверить все свое существо Богу. Только так молитва станет искренней, будет сразу услышана.

Отличная статья 0
Читайте далее:

Комментарии 0

Иконография праздника

Изображения события обретения Креста равноапостольной императрицей Еленой известны с IX века. Как правило, это миниатюры, композиционной основой которых является не историческая сцена с патриархом Макарием, а чин воздвижения Креста в соборе Святой Софии в Константинополе.

Равноапостольные Константин и Елена

В Псалтирях указанным образом нередко иллюстрируется псалом 98. Воздвигает Крест на амвоне святитель Иоанн Златоуст. Его память приходится на 14 сентября, и он считается одним из основоположников царьградской богослужебной традиции. Вероятно, данные обстоятельства и объясняют появление этого изобразительного сюжета.

Обряд воздвижения Креста в Святой Софии с участием в нем императора подробно описан в трактате «О церемониях византийского двора» середины X века. Однако изображения василевса в этой сценепоявляются только в палеологовскую эпоху (см. роспись монастыря святого Креста близ Платанистасы на Кипре, 1494).

Равноапостольные Константин и Елена. Храм Святой Софии, Константинополь

В русских иконах ХV–ХVI столетий изображение воздвижения Креста получает дальнейшее развитие. Многолюдная сцена предстает на фоне одноглавого храма, в центре на полукруглом амвоне стоит патриарх с под­нятым над головой Крестом, украшенным веточками растений, его поддерживают под руки диаконы, справа под киворием – царь и царица, на первом плане – певцы.

Святые равноапостольные Константин и Елена XII век, Полоцк

Самое раннее изображение такого извода, имеющего большую популярность, сохранилось на таблетке из новгородского собора Святой Софии (кон. XV в.).

Равноапостольные Константин и Елена. Мозаика Исаакиевского собора в Санкт-Петербурге

Другой вариант того же сюжета представлен на иконе 1613 года из монастыря Бистрица в Румынии: царь и царица стоят по сторонам от патриарха, молитвенно вытянув руки. Этот изобразительный вариант развился под влиянием парных изображений равноапостольных Константина и Елены с Крестом в руках, известных с X века (росписи церквей в Каппадокии).

Раноапостольные Константин и Елена

Воздвижение Честного и Животворящего Креста Господня. Византийская миниатюра 12 века.

Обретение Креста. Афон, монастырь Пантократор. XVII в.

Октоих. 18 в. Миниатюра

Воздвижение Креста. Икона двусторонняя. Конец XV века. Новгород

Зрелый вариант иконографии Воздвижения Креста Господня, характерный и для современных православных икон, получил развитие на русских образах XV-XVI вв.

Он представляет собой многолюдную сцену, изображенную на фоне одноглавого храма. В центре на полукруглом амвоне стоит Патриарх с поднятым над головой Крестом, украшенным веточками растений, его поддерживают под руки диаконы.

На первом плане изображаются святители, певцы в остроконечных шапках и пришедшие поклониться святому Древу.

Справа под киворием, как правило, пишутся фигуры царя Константина и царицы Елены. Иногда на иконе Воздвижения изображается напоминание о чуде, сопутствовавшем этому событию, в виде образов воскресшего покойника или старца в тяжелой болезни, исцеленного прикосновением ко Кресту.

Самые ранние варианты данного извода представлены на одной из «таблеток» (иконы-святцы), происходящей из ризницы новгородского Софийского собора (кон. XV в., НГОМЗ), а также на ряде других икон: трехрядница «Воздвижение.

Воздвижение Креста» (XVI в., ГИМ) и др.

Описанному иконографическому варианту Воздвижения Креста Господня предшествовали парные изображения святых равноапостольных Константина и Елены с Крестом в руках или стоящих по сторонам Креста, известные с X в. (росписи церквей в Каппадокии, X в., стенопись кафоликона греческого монастыря Осиос Лукас в Фокиде, 30-е гг. XI в., известная фреска Мартириевской паперти Софийского собора в Новгороде, XI в, и др.).

Подобный извод получил широкое распространение в росписях XII-XIV вв. На иконе 1613 г. из монастыря Бистрица в Румынии царь и царица представлены по сторонам от Патриарха, молитвенно воздев руки.

В XVII в. такая иконография, дополненная изображением царя Алексея Михайловича, царицы Евдокии и Патриарха Никона, становится популярна в русском искусстве.

Воздвижение Креста. Ярославль. Круг Гурия Никитина. Около 1681 года (?).

Богоматерь Воплощение. Воздвижение Креста. Двусторонняя выносная икона. Новгород. XVI век.

Воздвижение Креста.Около 1717.

Воздвижение Креста. Первая четверть XVIII века. Иконостас Преображенской церкви о.Кижи

Воздвижение Креста. Середина XVIII в. Палехские письма.

Воздвижение Креста Господня. Невьянская икона. 1830-1840гг.

Воздвижение Креста Господня. Святейший Патриарх Кирилл, храм Христа Спасителя, 2011

Воздвижение креста в Константинополе. 2012 год. Патриарх Варфоломей.

Георгий Битбунов

Икона Богородицы «Живоносный Источник»

Кондак 1

Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, милостиво внемлющей молитвам болящих, и от водных источников токи целебныя изливающей страждущим, благодарственное приносим пение. Ты же, всемилостивая Целительнице, приклонися благоутробно гласом нашим хвалебным и от всяких недугов душевных и телесных свободи нас, зовущих:

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Икос 1

Ангели святии благоговейно Тебе служат и вси небожителие немолчными гласы Тя ублажают, Богородице Дево, яко Родительницу Царя Христа Бога. Мы же грешнии, подражати им дерзающе, молимся Ти: сподоби нас непрестанно Тебе возносити благодарения за премногую милость Твою ко всему роду христианскому. Аще и недоумевает всяк язык восхвалити Тя по достоянию, но, ведуще благость Твою, и мы, недостойнии служителие Твои, дерзновенно отверзем уста наша, и наполнятся духа, и достойное отрыгнем похвальное слово, Царице Божией Матери зовуще таковая:

Радуйся, благословенная в женах Дево благодатная; радуйся, Всевышняго Бога Мати, Духа Святаго пребывание.

Радуйся, дара Божия благодати источниче преизобильный; радуйся, чудес реко присносущная.

Радуйся, источниче радости непрестанныя; радуйся, источниче милости неизсякаемыя.

Радуйся, молитвы всех христиан приемлющая; радуйся, и самых отчаянных грешников моления не отвергающая.

Радуйся, обидимых заступнице; радуйся, печальных утешительнице.

Радуйся, бедствующих помощнице; радуйся, заблуждающих наставнице.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 2

Видящи, премилосердая Мати Божия, земное скорбное житие наше, немощи и болезни, благоизволила еси проявляти милости Твоя к нам, исцеляющи души и телеса страждущих; обаче и мы с радостию несказанною припадаем к Тебе, Владычице, и из глубины души благодарим Тя, нашу дивную целительницу, воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум человеческий воистину превзошла есть любовь Твоя ко всем недужным, егда милостиво призрела еси на страждущаго слепца, томившагося в лесной чащи и повелела еси царю Льву почерпнути воды от живоноснаго источника Твоего и утолити жажду слепаго, да вси, ведуще Твое сострадание к страждущим, песненно Тебе вопиют:

Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая; радуйся, оставленных врачми на Свои всемощнеи руце приемлющая.

Радуйся, милосердая всех нас о Христе Мати; радуйся, презренных и отверженных от погибели избавляющая.

Радуйся, сердца злых человек умягчающая; радуйся, от клеветы и досаждения и иных бед спасающая.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 3

Сила благодати Божией осеняет всех, с верою и благоговением прибегающих к Твоему, Пречистая Госпоже Богородице, предстательству; темже и мы к Тебе, Всемилостивейшая Покровительнице наша, приходим и умильно зовем: научи нас прославляти всечестное и всехвальное имя Твое и достойно воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи к роду христианскому Матернее милосердие, всем с верою и упованием прибегающим к Тебе подаеши руку помощи, Владычице: болящим исцеление, страждущим ослабу, слепым прозрение, разслабленным укрепление, скорбящим утешение, и всем коегождо потребу подаеши. О, Божия Мати, со умилением к Тебе припадаем и богатыя Твоея милости ожидающе, усердно тако вопием:

Радуйся, радосте наша, Еюже слезы от очей отъемлются наших; радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, яко Тобою наша благая желания исполняются; радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим и Богом.

Радуйся, благословение домов и семейств благочестивых; радуйся, отрадо наша и дивное о нас попечение.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 4

Бурею многих бед одержимым нам помогаеши, Владычице, ибо всегда пред Господним престолом стоиши и, воздвигши руце Свои, молишися, яко да нашу недостойную молитву приимет Господь, Царь славы, и исполнит прошения призывающих имя Твое святое, зовущих Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша царь Лев глас Твой божественный, Пресвятая Владычице, повелевающий помазати очи слепому водою источника и сотвори, якоже глас Твой повеле, и абие прозрев слепец, позна Тя сострадательницу быти всем немощствующим, с верою просящим у Тебе помощи и в болезнех исцеление, и созда тамо у Твоего источника храм имени святому Твоему, да вси, получивше Твою милость, непрестанно благодарственно славят Тя, Богородице, тако:

Радуйся, благодатный Источниче, источаяй нам неоскудныя милости; радуйся, избавляющая нас от бед.

Радуйся, ненадежных надеждо; радуйся, скорбящих отрадо.

Радуйся, Мати Бога Вышняго; радуйся, яко за всех Ты молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего.

Радуйся, всех скорбящих и болезнующих утешительнице; радуйся, всех немощей телесных и душевных исцелительнице.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 5

Благодатная врачевания Ты изобильно подаеши всем немощствующим, сего ради Тебе, божественной целительнице, на освященных Тобою водных источницех храми созидаются, Пресвятая Дево, да вси вернии довольно наслаждаются знаменьми Твоея милости, еяже не лиши и нас, смиренных чад Твоих, по долгу воспевающих и вопиющих чудес творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видим Животворный источник, Владычице, яко воистину вторую Силоамскую купель, в нейже вся болезни наша исцеляются и не токмо единою в лето и первым входящим здравие тела подаеши, но всегда всякий недуг и всяку язву душевную и телесную врачуеши с верою и любовию к Тебе прибегающих, сего ради вопием Ти:

Радуйся, неусыпная наша Предстательнице пред Богом; радуйся, яко свеща неугасимая, в молитвах за нас у престола Господня присно горящая.

Радуйся, Мати милосердия и щедрот; радуйся, во время безпомощия нашего, егда бедствуем и не имамы помогающего, на помощь нам ускоряющая.

Радуйся, в день отчаяния нашего от обдержащих нас недугов и скорбей матерински утешающая; радуйся, от растлевающих душу и тело соблазнов сохраняющая.

Радуйся, от внезапныя смерти избавляющая; радуйся, при кончине нашей причастия Святых Таин сподобляющая.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 6

Проповедует Церковь Христова чудеса Твоя, Богородице, яко песка морскаго и звезд небесных множае суть; от востока бо и до запада хвально имя Твое чудесы, и несть града или страны, идеже не совершися Тобою действо силы Божия во избавление и спасение, просвещение и исцеление людей христианских. Наипаче же обыкла еси чудотворити чрез водное естество; священным призыванием Твоего Святаго имене обильно изливаеши струю милости на всех страждущих; даруй убо всем с верою причащающимся или кропящимся святою водою совершенное исцеление, да славословим Тя и Сыну Твоему Христу Спасителю зовем: Аллилуиа

Икос 6

Возсияла еси в животворном источнице Твоем, Пресвятая Владычице, токи благодатных исцелений всем страждущим от различных недугов, и в нашей стране светиши светом чудес и милостей; притекающии бо к Тебе и скорбей избавление, и недугов исцеление, и радости всякия исполнение приемлют; о, Госпоже Царице и Владычице, Ты всегда воздвизаеши руце Свои на умоление пред Сыном Твоим и Богом, услыши и ныне нас, усердно вопиющих к Тебе таковая:

Радуйся, животворныя воды источниче неистощимый; радуйся, бане, омывающая греховную скверну.

Радуйся, скорбей наших услаждение; радуйся, печалей наших утоление.

Радуйся, болезней наших врачевание; радуйся, от всяких бед наших избавление.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 7

Хотящи всем показати любовь Твою велию к страждущим людям, Богородице преблагая, благоизволила еси в водном естестве проявити Твою целительную силу и даровала еси животворную благодать водному источнику в чащи лесной во исцеление слепаго, и научила и нас имя Твое святое пред сею водою призывати, верующе и дерзновенно уповающе, яко и ныне воде сей милостивно даруеши ту же благодатную силу и исцеляеши ею всех нас страждущих, да благодарственно во веки о Тебе вопиют людие Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Дивная показал еси дела Твоя в Пречистей Матери, Господи, и дивными чудесы преизобилующий даровал еси нам Ея источник, да, в водных струях его изобильно черплюще благодатная врачевания, вси немощнии Твои люди верою сердечною и от души любовию прославляют небесную целительницу, Всесвятую Матерь Твою, и зовут таковая:

Радуйся, алавастре врачевания, на всякий недуг врачевство содержай; радуйся, милосердная Целительнице всех немощей душевных и телесных.

Радуйся, узы греховныя кающихся грешников разрешающая; радуйся, о всем мире усердная предстательнице.

Радуйся, скорбящих матерей тихое веселие; радуйся, вечною радостию нас одевающая.

Радуйся, вдовиц заступление; радуйся, безпомощных сирот благосердное призрение.

Радуйся, детям, неудобь учащимся, разум дающая; радуйся, юности охранительнице.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 8

Странно есть видети, яко водный Твой источник, Владычице, чудотворное действо являет и всякия болезни исцеляет всем; темже, познающе силу Божию по Твоему милостивному предстательству, прославляюще Господа Бога, с верою и умилением поем Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Все земное житие наше зде болезненно есть и слезно от клеветы, досаждения, укоризны и иных многих бед и напастей; немотствует бо тело, изнемогает и дух наш. К Тебе убо прибегаем, Богомати, пред Твоим пречистым образом припадающе, молимся: исполни радостию сердца наша, да вопием Ти:

Радуйся, Царице неба и земли; радуйся, с Сыном Твоим и Богом вечно царствующая и Ему же о нас моления приносящая.

Радуйся, всех к Тебе прибегающих милостию Твоею покрывающая; радуйся, всех радосте, печали наша утоляющая.

Радуйся, неправедно гонимых и обидимых заступнице; радуйся, гонящих и обидящих праведная отмстительнице.

Радуйся, Милостивная, нас добре милующая; радуйся, отчаянных на путь истины направляющая и к Богу возводящая.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 9

Всякая житейская в мире сем сладость печали бывает причастна: слава пременяется, богатство безследно преходит, здравие и красота телесная увядают, друзи и искреннии отъемлются; о, Милосердная, услади и наша скорби, подающи нам истинную радость, вопиющим к Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствуяй язык не может изрещи велию славу Твою, Богородице, еюже Ты прославилася еси в дивных делех Твоего милосердия к роду христианскому; о, Мати Божия, Мати Всеблагая, милосердию Твоему несть конца и величие Твое кто исповесть? Да будет же всесвятое имя Твое во век преблагословенно и да будет с Тобою слава, достойная величия святейшаго имене Твоего, от нас же недостойных приими архангельский глас:

Радуйся, Благодатная, яко Господь с Тобою; радуйся, благословенная в женах.

Радуйся, обретшая благодать у Бога; радуйся, освященная Духом Святым.

Радуйся, осененная силою Всевышняго Бога; радуйся, богоизбранная Отроковице, Приснодево.

Радуйся, Невесто Неневестная; радуйся, верная рабо Господня.

Радуйся, яко Тя ублажают вси народи земнии; радуйся, Родительнице Небеснаго Врача.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 10

Спасти хотящи многия от находящих зол, скорбей и болезней, даровала еси нам целительную благодать в воде, освященной призыванием имене Твоего святаго, темже мнози скорое получают исцеление: слепии прозревают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, земли плодоносие подается, людие от смертносныя язвы, внезапныя смерти и насильственнаго убийства избавляются, гради, веси и домы от огня и молнии спасаются. О, Пресвятая Мати Божия, кто не ублажит Тя, кто не воспоет Твоя славная чудеса? Темже и мы, прославляюще Бога, дающаго нам таковыя милости по Твоему предстательству, величающе Тя, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси необоримая и источник милостей и чудес, Всеблагая Владычице Богородице, всем к Твоему покрову прибегающим, темже молим Тя, заступи и спаси с любовию к Тебе взывающих таковая:

Радуйся, яко Ты еси молитвенница наша к Богу усердная; радуйся, яко Матерняя Твоя молитва много может, Владыку Христа умилостивляющи.

Радуйся, предающихся унынию и скорби в надежде утверждающая; радуйся, нашедший на нас облак греховных страстей скоро разгоняющая.

Радуйся, славящих Тя прославляющая; радуйся, отвергающих Тя посрамляющая и, яко прах, от земли их развевающая.

Радуйся, скорбных родителей в лишении чад их утешающая благодатною Твоею помощию; радуйся, Целительнице наша в страданиих телесных и благая Утешительнице в печалех наших душевных.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приими от нас, Небесная Царице, и молитву, приносимую Тебе, Дево Богородице, услыши. К Тебе бо в напастех и скорбех прибегаем и пред Тобою в бедах наших слезы проливаем и молимся: уврачуй наша болезни и утоли печали всех вопиющих о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательная свеща, возжженная Духом Святым для озарения сущих во тьме греха и юдоли плача, Ты еси, Пресвятая Дево; светлыми бо лучами чудес Твоих просвещаеши всех нас, помраченных греховною мглою, и приводиши к немолчному славословию Твоего пресвятаго имене, сего ради вопием Ти тако:

Радуйся, в посте и молитве и богомыслии всегда нам спребывающая; радуйся, в час недоумения мысль благую на сердце полагающая.

Радуйся, Мати Света истиннаго; радуйся, солнце правды, нас облистающее.

Радуйся, наставнице непорочнаго девства; радуйся, хранительнице ревнующих о чистоте.

Радуйся, дев величание; радуйся, нищих питательнице и нагих одеяние.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 12

Благодати Твоея живоносный источник имуще, Пресвятая Дево, к Тебе прибегаем, яко нерушимей стене и предстательству. Призри благосердием, Пресвятая Богородице, на лютое наше озлобление и исцели душ и телес наших скорби и болезни, да зовем о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще неизреченное Матернее Твое милосердие к страждущим, хвалим Тя, яко живоносный источник благодатных врачеваний, яко неистощимую реку чудес, яко бездну милости и щедрот и все упование по Бозе возлагаем на Тя и в сей, и в будущей жизни и, прославляюще Тя, вопием:

Радуйся, христиан непостыдное упование; радуйся, верная споручнице о нас пред Богом.

Радуйся, ненадежных надеяние; радуйся, истинное спасение малодушных и отчаянных.

Радуйся, утешительнице во всякой скорби; радуйся, из глубины погибели спасающая.

Радуйся, отрадо в день смерти; радуйся, единая надеждо и по смерти.

Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющая.

Кондак 13

О, всепетая Мати, Небесная Царице и Владычице, Дево Богородице, рождшая нам Христа, Сына Божия, изволившаго, нашего ради спасения, снити на землю и воплотитися от Духа Свята и от Тебе, Пресвятыя Девы, и вочеловечитися; услыши наша усердныя молитвы и всех здесь предстоящих, со слезами и воздыханьми молящихся, помилуй. Даруй нам всем по коегождо прошению помощи, да никтоже от нас отыдет от Твоего божественнаго лика тощ и не услышан, но вси, получивше Твоя милости, благодарственно о Тебе вопием нашему Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангели святии …» и 1-й кондак «Избранной от всех родов …».

Молитва

О, Пресвятая Дево, Мати Господа нашего Иисуса Христа! Ты еси Мати и покровительница всех к Тебе прибегающих, призри с благосердием на молитвы грешных и смиренных чад Твоих. Ты, именуемая Живоносный Источник благодатных врачеваний, исцели болезни страждущих и умоли Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, да низпослет и всем притекающим к Тебе здравие душевное и телесное и, простив нам вольная и невольная согрешения наша, дарует нам вся яже к вечней и временней жизни потребная. Ты еси всех скорбящих радость, услыши нас, скорбных; Ты еси утоление печали, утоли и нашу печаль; Ты еси взыскание погибших, не попусти и нам погибнути в бездне грехов наших, но всегда избавляй нас от всяких скорбей и напастей и всякаго злаго обстояния. Ей, Царице наша преблагая, надеждо наша несокрушимая и заступнице необоримая, не отврати лица Твоего от нас за множество прегрешений наших, но простри нам руце Матерняго милосердия Твоего и сотвори с нами знамение милости Твоея во благо: яви нам помощь Твою и благопоспеши во всяком деле благом. От всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати нас, да всегда славим пречестное имя Твое, величающе Бога Отца и Сына Единороднаго Господа Иисуса Христа и Животворящаго Святаго Духа со всеми святыми во веки веков. Аминь.